English

آیت الله مبلغی:

تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت فراگیر و جامع است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت فراگیر و جامع و حتی مسلط و مسیطره بر سیاست است.

تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت فراگیر و جامع است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست علمی انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب با موضوع بازشناسی دیدگاه‌ها و دستاوردهای تقریبی آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، اظهار داشت: چتر تقریب مذاهب اسلامی باید به معنای کامل آن بر سَر همه نهادهای فعال در جهان اسلام و حوزه اجتماعی گسترده شود.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: وقتی موضوع اختلاف سیاسی با کشورهای دیگر را مطرح می‌کنیم تقریب مذاهب اسلامی چیزی نیست که در حاشیه و به صورت بی جان و کم جان قرار بگیرد، و باید حرف، اندیشه و تخصص و سیاست خود را به فضاهای سیاسی القا کند.

مبلغی اضافه کرد: ما باید از رهبری و نگاه منسجم ایشان اندیشه‌ها، اصول و راهبردها را انتزاع کنیم.

وی  با بیان اینکه در نگاه و کلام رهبری در رابطه با مسائل سیاسی، توحید نظام های سیاسی به مفهوم یکی کردن نظام های سیاسی نیست، گفت: ایشان حتی در توحید مذهب که از سیاست هم مهمتر است نیز چنین چیزی را قائل نیستند.

مبلغی با بیان اینکه نظام سیاسی هر کشوری گرفته شده از مذهب آن است، یادآور شد: هیچ کشوری حاضر نیست، که نظام سیاسی که در یک ابعاد خاص مورد نظر ما است را بپذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبری تبیینی که به تقریب سیاسی دارند، این نیست.

مبلغی همچنین با اشاره به توحید جغرافیای سیاسی گفت: در کلام رهبری توحید جغرافیای سیاسی به معنای ساختن اِمارت های مختلف تحت عنوان یک اِمارت واحد نیست، هر چند که مساله قطب سیاسی و قطب جهان اسلام را مانند قطب اروپا و قطب های دیگری که وجود دارد را مطرح می کنند.

وی افزود:‌ توحید سیاسی در کلام رهبری یعنی مبارزه با ظلم و تهدیدی که استکبار جهانی و سلطه صهیونیسم متوجه جهان اسلام نموده و این خیلی صریح در کلام ایشان آمده‌است.

مبلغی دربخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تقریب زیبا است ولی باید در این زمینه صادق بود، بیان کرد: نظام اسلامی صدق را ایجاد کرده، اگر همه با هم تقریب کنیم، و این موضوع در درون وجدان ها خطور پیدا کند، هیچ چیزی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه