English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه:

۱۲ میلیارد دلار در حوزه آب کشور سرمایه گذاری شده است

علیمراد اکبری در آیین رونمایی از محصولات کشاورزی گواهی‌شده زنان روستایی کرمانشاه گفت: در دولت تدبیر و امید، 12 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آب سرمایه گذاری شده است.

 12 میلیارد دلار در حوزه آب کشور سرمایه گذاری شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید برای آب سرمایه‌گذاری نکرده است، ابراز داشت: کل اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در سالهای قبل از انقلاب 38 هزار هکتار بود که این رقم در حال حاضر به 2.4 میلیون هکتار در سازمان جهاد کشاورزی رسیده که بیش از یک میلیون هکتار آن در دولت تدبیر و امید عملیاتی شده است.

وی با بیان این مطلب که راندمان آبیاری از 39 درصد به 45 درصدی و صرفه جویی بیش از 13 میلیارد مترمکعبی سالانه در مصرف آب در دولت تدبیر و امید شده است، خاطرنشان ساخت: گفت: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای موفق در زمینه بهره وری و افزایش راندمان آبیاری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کرمانشاه در حوزه سامانه گرمسیری و اجرای طرح های مرتبط با شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی بعد از استان آذربایجان غربی، با در دست اجرا قرار دادن پروژه های مرتبط با سیستم های آبیاری در سطح 63 هزار هکتار یکی از استانهای موفق کشور است که تاکنون یازده هزار هکتار از این سطح تامین آب شده و 52 هزار هکتار دیگر نیز پیشرفت فیزیکی 97 درصدی دارد.

وی ضمن ابراز ناراحتی از اجحاف کشوری در حوزه تخصیص آب سامانه گرمسیری به استان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه میزان تخصیص آب از این سامانه  به استان کرمانشاه با تلاش مسئولین استانی و کشوری و نمایندگان از 32 هزار هکتار به حدود 63 هزار هکتار  رسیده، اما هنوز هم این میزان پایین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه