English

فرمانده انتظامی کرمانشاه:

باند بزرگ شیشه در کرمانشاه منهدم شد/ پلیس فقط مسئول مقابله است، نه پیشگیری و درمان

سردار علی‌اکبر جاویدان ضمن تأکید بر نگاه فرهنگ محور در مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه، از انهدام باند بزرگ تهیه و توزیع شیشه در استان و کشف 65 کیلوگرم ماده مخدر شیشه از اعضای این باند خبر داد.

باند بزرگ شیشه در کرمانشاه منهدم شد/ پلیس فقط مسئول مقابله است، نه پیشگیری و درمان

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در تشریح جزییات انهدام باند بزرگ شیشه در کرمانشاه گفت: با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با همکاری فرماندهی یکی از شهرستان‌های استان یک باند که درزمینهٔ ورود مواد مخدر صنعتی به کشور فعالیت داشت، مورد ضربه قرار گرفت.

جاویدان افزود: این باند حین حمل مواد مخدر صنعتی از مرزهای شرقی کشور در کرمانشاه مورد ضربه قرار گرفت و با توجه به برند و مشخصات بسته‌بندی مواد، مشخص است این مواد در کشور افغانستان تولیدشده است.

جاویدان با اشاره به کشف 65 کیلوگرم مواد مخدر شیشه از اعضای این باند گفت: این محموله در خصوص کشفیات مواد مخدر صنعتی استان بی‌سابقه است.

وی از دستگیری پنج نفر از اعضای این باند خبر داد و افزود: این افراد با خودروی سمند در حال جابجایی مواد مخدر شیشه بودند که دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بابیان اینکه همواره مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی پلیس استان است، گفت: طی چند روز اخیر یک محموله 171 کیلوگرمی تریاک نیز با همکاری پلیس تهران کشف شد.

وی افزود: پلیس شبانه‌روز درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر فعال است و به دنبال شناسایی و ضربه زدن به باندهای بزرگ مواد مخدر هستیم و خوشبختانه دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان نیز در این زمینه همکاری خوبی با پلیس دارند.

کشف 2.3 تن مواد مخدر در کرمانشاه طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 2.3 تن انواع مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده مواد کشف‌شده مانند همیشه از نوع ماده مخدر "تریاک" است و امسال در کنار مواد سنتی، حدود 120 کیلوگرم نیز ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف‌شده است.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: درمجموع کشفیات مواد مخدر امسال استان، حدود پنج درصد کشفیات مربوط به مواد مخدر صنعتی است.

جاویدان افزود: امسال در کنار این کشفیات 26 باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده و 6135 معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد نیز دستگیرشده‌اند.

این مقام انتظامی از اجرای حدود دو هزار طرح پاک‌سازی نیز در 10 ماهه امسال خبر داد و افزود: این طرح‌ها باهدف پاک‌سازی محلات آلوده در سطح استان انجام می‌شود و طی آن‌ها خرده‌فروشان دستگیرشده و مراکز عرضه مواد مخدر پلمب‌شده و معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند.

وی یادآور شد: این اقدامات قهری لازم و ضروری است، اما کافی نیست و باید در کنار اقدامات مقابله‌ای، سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی نیز پای‌کار آمده و در خصوص رفع معضل اعتیاد فعالیت کنند.

جاویدان تصریح کرد: هر جا که تقاضا باشد عرضه نیز حتماً هست، پس تا زمانی که ما مصرف‌کننده و معتاد داشته باشیم تهیه و توزیع مواد مخدر هم ادامه دارد و اقدامات مقابله‌ای صرف جوابگو نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: بارها اعلام کرده‌ایم ما می‌توانیم ظرف کمتر از 48 ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم، اما واقعاً زیرساختی برای نگهداری این افراد نداریم.

وی یادآور شد: اقدامات بسیاری در این زمینه و نیز در حوزه پیشگیری و درمان معتادان صورت گرفته، اما متناسب با وضع موجود نیست و تلاش‌ها در این زمینه باید مضاعف شود.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در بحث برخورد و مقابله با معضل اعتیاد، پای‌کار آوردن مردم است، مادامی‌که مردم احساس خطر نمی‌کنند نمی‌توان کار چندانی انجام داد و باید در وهله اول مردم آگاه شده و از معضل اعتیاد بترسند تا بتوانیم با این معضل به‌صورت ریشه‌ای برخورد کنیم.

جاویدان تصریح کرد: در همین راستا کار دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی و به‌ویژه رسانه‌ها در این زمینه سنگین است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تأکید کرد: پلیس تنها متولی بحث مقابله با مواد مخدر است و در بحث پیشگیری و درمان باید سایر نهادها و به‌ویژه مردم پای‌کار بیایند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در حوزه مقابله با مواد مخدر عملکرد خوبی داشته‌ایم، اما باید در سایر حوزه‌ها به‌ویژه در بحث آموزش و اطلاع‌رسانی خطرات اعتیاد کارهای بیشتری صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه