English

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر؛

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه در استان هرمزگان

استاندار هرمزگان از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در استان هرمزگان خبر داد.

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: مجموع تعداد پروژه های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در استان هرمزگان برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری، 722 پروژه با اعتباری بیش از 8135 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این میزان شامل افتتاح 707 پروژه با اعتباری بالغ بر 7874 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه مهم در سطح استان با اعتبار بیش از 261 میلیارد تومان است.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف در شهرستان های استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند که در بین شهرستان ها، بندرعباس با تعداد 174 پروژه و اعتبار بیش از 5516 میلیارد تومان دارای بیشترین تعداد پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.

همتی تصریح کرد: همچنین بیشترین تعداد پروژه ها در دهه فجر مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با 331 پروژه است و بیشترین میزان اعتبار نیز مربوط به بخش انرژی با اعتبار 2626 میلیارد تومان است.

وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های بزرگ و شاخص قابل افتتاح در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی 890 مگاواتی هنگام به ظرفیت 307 مگاوات با حجم سرمایه گذاری 150 میلیون یورو از جمله این طرح‌های بزرگ است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 42 هکتار در 12 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده و شامل 2 واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخاری 280 مگاواتی است.

همتی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F در این نیروگاه موجب افزایش راندمان به معنای مصرف سوخت کمتر برای تولید برق واحد و همچنین آلایندگی کمتر و در نتیجه ارتقای سطح بهره وری در صنعت برق خواهد شد.

وی گفت: دیگر طرح بزرگ قابل افتتاح در استان، تولید گندله آهن شرکت مادکوش با سرمایه گذاری 137 میلیون یورو است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: سد سرنی شهرستان میناب و خط انتقال و تصفیه خانه آن با اعتبار 87 میلیون یورو و 55 متر ارتفاع سد، 61 میلیون متر مکعب حجم مخزن، 460 متر  طول تاج و 38 کیلومتر طول خط انتقال، آماده بهره‌برداری است.

همتی اضافه کرد: فاز دوم آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به ظرفیت 20 هزار متر مکعب با اعتبار 2450 میلیارد ریال ، شامل یک باب ایستگاه پمپاژ ، یک مخزن به ظرفیت 5000 مترمکعب ، 5 کیلومتر خط انتقال و ظرفیت تامین آب 231 لیتر بر ثانیه دیگر طرح شاخص در استان است.

وی ادامه داد: فاز اول طرح آبرسانی به بشاگرد از سد جگین با اعتبار 1312 میلیارد ریال، شامل 2 باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ هرکدام به ظرفیت 60 لیتر بر ثانیه ، 5 واحد مخزن به ظرفیت 9000 مترمکعب ،  76 کیلومتر طول خط انتقال و ظرفیت تامین آب 30 لیتر بر ثانیه نیز آماده بهره‌برداری است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: افتتاح 168 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی با اعتبار بیش از 2677 میلیارد ریال در شهرستان های رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس و بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری در سطح 4000 هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار 680 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان است.

 همتی خاطرنشان کرد: مجتمع بنکداران بندرعباس با اعتبار 950 میلیارد ریال شامل 193 باب غرفه نیز آماده افتتاح است.

وی افزود: بهره‌برداری از پست برق 230 کیلوولت فتوئیه شهرستان بستک با اعتبار 800 میلیارد ریال و پست برق 63 کیلوولت طلوع بندرعباس با اعتبار 600 میلیارد ریال دیگر طرح‌های مهم استان هستند.

استاندار هرمزگان گفت: نصب و راه اندازی تجهزات بلاک میانی تزرج تا ایستگاه راه آهن زادمحمود با اعتباری حدود 3 میلیون یورو و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی شرکت پتروآموت دریا با اعتبار 400 میلیارد ریال نیز برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری در استان هرمزگان، آماده بهره‌برداری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه