English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

احتمال رسیدن موج دوم آنفلوانزا زیاد است/ موج اول ۶ قربانی گرفت

ابراهیم شکیبا گفت: موج اول آنفلوانزا در استان به‌صورت کامل فروکش پیداکرده و احتمال بروز موج دوم این بیماری در هفته‌های آتی زیاد است و مردم باید همچنان مراقب باشند.

احتمال رسیدن موج دوم آنفلوانزا زیاد است/ موج اول 6 قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار احتمال رسیدن موج دوم آنفلوانزا، اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا امسال شدت بالایی داشت و موجب بستری شدن تعداد زیادی از مبتلایان در مراکز درمانی سطح استان شد.

 وی افزود: خوشبختانه این موج بعد از حدود سه ماه فعالیت در استان فروکش کرد و حال به نظر می‌رسد باید منتظر موج دوم این بیماری بود.

شکیبا اعلام کرد: فعلاً نشانه‌ای از شروع موج دوم بیماری در استان وجود ندارد، اما احتمال بروز و ظهور آن بسیار زیاد است و افراد و به‌ویژه گروه‌های در معرض خطر باید مراقب باشند.

به گفته وی کودکان زیر شش سال، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و نیز افراد مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی (HIV مثبت) ازجمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توصیه می‌شود این افراد از مواجهه با افرادی که علائم آنفلوانزا دارند، خودداری کرده و کمتر در مکان‌های عمومی رفت‌وآمد داشته باشند و حتی‌المقدور برای پیشگیری بهتر هنگام مواجهه با افراد بیمار از ماسک استفاده کنند و پس از برگشتن به منزل حتماً دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.

وی بابیان اینکه این بیماری برای افراد سالم خطری ندارد و توصیه می‌شود هنگام ابتلا به این بیماری رعایت موارد بهداشتی را داشته و چنانچه دچار بیماری آنفلوانزا شدند در منزل مانده و استراحت کنند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

گفتنی است در موج اول آنفلوانزا در استان کرمانشاه درمجموع 1300 نفر بستری و شش نفر نیز که سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای ازجمله بیماری قلبی و کلیوی بودند، فوت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه