English

رشید حیدری مقدم:

دنبال انحصار گرایی نیستیم / استقرار دبیرخانه مرکز کلان منطقه ۳ علوم پزشکی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از استقرار دبیرخانه مرکز کلان منطقه سه آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در همدان خبرداد.

دنبال انحصار گرایی نیستیم / استقرار دبیرخانه مرکز کلان منطقه 3 علوم پزشکی در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در نشست خبری ویژه با موضوع استقرار مرکز کلان منطقه سه آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به طور کلی در کشور ده منطقه کلان داریم که روسای دانشگاه‌های بزرگ منطقه به عنوان رئیس دبیرخانه مشخص می‌شود که دانشگاه های نظیر اصفهان، شیراز، اهواز، کرمان و مشهد در منطقه های خود ریاست را برعهده دارند. در این میان تنها منطقه‌ای که دو رئیس دارد منطقه 3 است که  ریاست چرخشی بین استان های کرمانشاه و همدان  چرخشی است.

 

حیدری مقدم ادامه داد: از سال 1394  در شورای گسترش دانشگاه ها مقرر شد ریاست به صورت یک در میان چرخشی بین همدان و کرمانشاه منتقل شود که با توجه به در نظر گرفتن مصلحت‌هایی با انجام رایزنی دوره ریاست به دو سال تغییر کرد. از ابتدای بهمن 1396 ابلاغ ریاست برای دانشگاه کرمانشاه صادر شد. از ابتدای بهمن 1398 به مدت دو سال دبیرخانه در دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که در این قطب قرار دارند همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و اسدآباد است. یکی از مزیت های استقرار دبیرخانه در همدان دسترسی مناسب سایر استان ها به همدان است که همانگونه که تجربه نشان داد، در سیل استان لرستان اغلب پشتیبانی های فنی توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد.
 
وی با اشاره به فلسفه تشکیل کلان مناطق، عنوان کرد: کلان مناطق تمام استراتژی های آموزشی، بهداشتی، درمانی، حوزه دارو و غذا، حوزه پشتیبانی، دانشجویی و پژوهشی  را تعیین می کند.
اولویت نخست این دانشگاه
 
حیدری مقدم تاکید کرد: ما به هیچ عنوان دنبال انحصار گرایی نیستیم که نظرمان بر رشد صرف همدان باشد، تمام تلاش ما این است لز تمام پتانسیل ها برای رشد دانشگاه های زیرمجموعه این منطقه استفاده شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان بیان کرد: تلاش داریم در این ۷ حوزه در دانشگاه های علوم پزشکی جلسات متعددی برگزار شود و از تمام پتاسیل های موجود در راستای رشد دانشگاه‌های منطقه 3 استفاده خواهیم کرد. به این وفاق و همدلی رسیدیم که از همه پتاسیل های موجود جهت رشد دانشگاه ها استفاده کنیم. 
 
حیدری مقدم اعلام کرد: چرخش ایجاد شده به علت توانایی‌های مختلف این دو دانشگاه‌ است و یک تعامل دوطرفه نیز بین این دو دانشگاه وجود دارد. 
 
وی با اشاره به تعامل خیلی خوب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی دوره استقرار دبیرخانه، از رئیس این دانشگاه تشکر کرد و گفت: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ما از سال 1393 مسئولیت معاونت توسعه غرب کشور را برعهده داشته است.
 
. در بررسی که از طرف دبیرخانه هیئت امناهای کشور 6 دانشگاه به عنوان دانشگاه سرآمد در برنامه عملیاتی دانشگاه بین 67 دانشگاه موجود انتخاب شدند. این ارزیابی بر اساس نتایج به دست آمده از نرم افزارهای هوشمند که به صورت روزانه توسط وزارت بهداشت رصد می‌شود، خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان یکی از ۶ دانشگاه برتر کشور انتخاب شد. 
 
 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر