English

استاندار کرمانشاه:

ورزش و جوانان ظرفیت‌های کرمانشاه را به جوانان معرفی کند

هوشنگ بازوند گفت: با خودباوری، اعتمادبه‌نفس، تدوین نسخه‌ای واحد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان قادر به حل مشکلات جوانان هستیم.

ورزش و جوانان ظرفیت‌های کرمانشاه را به جوانان معرفی کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب فرمایشات و رهنمودهایی بسیار راهگشا در خصوص استفاده از تخصص و توانمندی‌های جوانان در عرصه‌های مختلف دارند که همگی موظف به اجرای این رهنمودها با بسترسازی مناسب جهت استفاده از توانمندی‌های آنان هستیم.

وی خواستار تدوین و اجرای برنامه‌ای دقیق برای بهره‌گیری از تخصص‌های جوانان در بخش‌های مختلف از سوی اداره ورزش و جوانان استان شد و تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه موظف است که برنامه‌ای بسیار ویژه و دقیق برای آشنا ساختن جوانان با ظرفیت‌های استان از یکسو طراحی و اجرا کند و از سوی دیگر توانمندی‌های جوانان را به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط معرفی کند و ما هم در استان کرمانشاه مانند کشور ظرفیت‌های بسیاری داریم که هنوز استفاده نشده‌اند.

مقام عالی استان با تشریح مزیت‌های استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در این بخش است لذا ضرورت دارد که اداره ورزش و جوانان استان فارغ‌التحصیلان این بخش را شناسایی کند و بابیان و تشریح امکانات استان در بخش کشاورزی برای جوانان از اداره جهاد کشاورزی بخواهد زمینه مناسب برای جذب و به‌کارگیری توانمندی‌های آنان را ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بیکاران دیپلم و زیر دیپلم در استان تصریح کرد: این افراد پس از شناسایی می‌توانند به آموزش فنی و حرفه‌ای استان معرفی شوند که فنی و حرفه‌ای هم باید پس از ارائه آموزش به این افراد، آنان را به اداره کار جهت اشتغال معرفی نماید.

وی بابیان اینکه جوانان سرمایه‌های اصلی استان هستند، گفت: همچنین در حوزه‌های آی تی، گردشگری، بوم گردی، میراث فرهنگی، تجارت و بازارچه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم که با شناسایی و معرفی افراد دارای تخصص در این بخش‌ها به سازمان‌های ذی‌ربط می‌توان در این بخش‌ها نیز نسبت به ایجاد شغل و بهره‌گیری از توانمندی‌های جوانان اقدام کرد.

استاندار کرمانشاه از اداره ورزش و جوانان استان خواست که با قاطعیت و جدیت نسبت به تدوین این برنامه که تشریح کننده تخصص‌ها و توانمندی‌های جوانان در بخش‌های مختلف باشد به‌سرعت اقدام کند.

بازوند در ادامه بابیان اینکه هر استان با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خود باید نسخه واحدی برای خود تدوین و اجرایی کند، بیان داشت: نباید منتظر دستورالعمل از مرکز برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی باشیم بلکه با توجه به ظرفیت‌های خود باید نسبت به طراحی برنامه‌ای که درمان‌کننده موضوع بیکاری استان باشد، اقدام کنیم که در این راستا استان کرمانشاه باوجود پتانسیل‌های خود در بخش‌های مختلف می‌تواند پیشگام باشد.

وی تأکید کرد: باید به این خودباوری برسیم که قادر هستیم در خود استان می‌توانیم مشکلات جوانان را حل کنیم و نباید تمام نگاه‌ها به مرکز باشد زیرا نسخه استان کرمانشاه با دیگر استان‌ها متفاوت است و حل مشکلات باید در درون خود استان صورت گیرد و با اعتمادبه‌نفس به اجرای برنامه‌ها بپردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه