English

استاندار قم خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان؛

استان‌های سیل‌زده را یاری کنید

بهرام سرمست در بخشنامه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به گسیل فوری امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز به استان‌های سیل‌زده کرد.

استان‌های سیل‌زده را یاری کنید

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن این بخشنامه به شرح زیر است:

در اجرای پیام رهبر معظم انقلاب، در پی مشکلات ناشی از بارندگی شدید در استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور و ضرورت کمک برای کاهش خسارات و نیز تاکید رییس‌جمهوری محترم، لازم است در اسرع وقت ضمن تماس فوری با مسئولان هم‌تراز در استان‌های سیل‌زده و اطلاع از نیازمندی‌ها، بلافاصله امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات مناسب را پس از هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران اعزام و توان خود را در کاهش آسیب و کمک به نیازمندان به‌کارگیرند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

 در جریان وقوع سیل در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر حادثه شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

اقلام غذایی نظیر انواع کنسرو جات، خرما، برنج و روغن، اقلام زیستی نظیر پتو و موکت، اقلام گرمایشی مانند چراغ آترا و همچنین ملزومان بهداشتی از نیازهای فوری سیل‌زدگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه