English

خاطره آیت الله مکارم شیرازی از اخلاص سردار سلیمانی

آیت الله مکارم شیرازی امروز در مسجد اعظم قم خاطره‌ای از اخلاص سردار سلیمانی بیان کرد.

خاطره آیت الله مکارم شیرازی از اخلاص سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در مسجد اعظم قم، ضمن تجلیل از شخصیت کم‌نظیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم‌سلیمانی، تصریح کرد: مردم معمولا از شجاعت او صحبت می‌کنند، من در اینجا می‌خواهم یک جمله از اخلاص او بگویم.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید حاج قاسم‌سلیمانی، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی دو سه سال قبل به دیدار ما آمده بود و بعد از اتمام صحبت به آقایان گفت که بیرون بروید؛ وقتی همراهان بیرون رفتند، کفن خود را بیرون آورد و گفت این کفن را امضا کنید.

این مرجع تقلید اضافه کرد: این نشان می‌دهد که اولا شهید سلیمانی از همان زمان به فکر رفتن بود و ثانیا نمی‌خواست مردم بفهمند که او این کفن را آورده است؛ این اخلاص واقعا قابل‌ملاحظه و ستودنی است.

وی همچنین به همراه دیگر حاضران برای شادی روح شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در حادثه اخیر و نیز علو درجات شهدا فاتحه قرائت کرد.

حوزه برای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما مراسم ترحیم برگزار کند

وی در ادامه با تسلیت جان باختن شماری از مردم در حادثه سقوط هواپیما ، پیشنهاد کرد که حوزه علمیه برای بزرگداشت جان‌باختگان این حادثه مراسم ترحیمی برگزار کند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد که  پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد؛ این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود.

صبح روز شنبه ۲۱ دی ماه ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که هواپیمای خطوط هوایی اوکراین بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، مورد اصابت پدافند هوایی قرار است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن تجلیل از مجاهدت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، خاطرنشان کرد: وی با تبلیغات موثر توانسته بخش قابل‌توجهی از مردم را با مکتب اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های حیات‌بخش دین مبین اسلام آشنا کند.

در آذر سال ۹۴ ارتش و پلیس نیجریه با یورش به «حسینیه بقیه‌الله» (عج) در شهر «زاریا» و منزل شیخ زکزاکی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را به همراه همسرش «زینت ابراهیم» و یکی از پسرانش دستگیر کردند.

دولت نیجریه تاکنون از آزادی زکزاکی به بهانه های مختلف جلوگیری کرده و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده بود. در ماههای اخیر که وضع جسمانی زکزاکی رو به وخامت گذاشته، نهادهای حقوق بشری بارها خواهان آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی