English

یوسف خدادادی خبرداد:

آزادی سه هزار و ۶۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل/زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار

نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل گفت: از سال 81 که ستاد دیه فعالیت خود را درسطح استان اردبیل آغاز کرده است حدود سه هزارسه هزار و ۶۴۱ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

آزادی سه هزار و ۶۴۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل/زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: از سال 81  که ستاد دیه فعالیت خود را درسطح استان اردبیل آغاز کرده است  تا به امروز حدود سه هزار و ۶۴۱ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان  آزاد شدند.

وی ادامه داد:امسال تاکنون در مجموع ۲۶۴ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد و مالی در این استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌هایشان برگشتند.

نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل افزود: از این تعداد پرونده ۱۶۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد پس از طرح در هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان و ۹۹ نفر زندانی نیز به طور مستقیم توسط خیرین آزاد شدند.

خدادادی با بیان اینکه مجموع مبلغ محکومیت این زندانیان ۳۰۰ میلیارد ریال بود، اظهارداشت: برای تامین مبلغ بدهی این زندانیان جرایم غیرعمد و مالی خیرین استان ۲۵ ریال، گذشت رضایتمندانه ۱۰۰ میلیارد ریال و باقیمانده مبلغ از طریق آورده خود مددجویان و تسهیلات بانک‌های عامل تامین و پرداخت شد.

نایب رییس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: بیش از  ۵۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اردبیل بسر می‌برند.

* زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار

خدادادی همچنین با بیان اینکه شاکیان پرونده‌ها یکی از اصلی‌ترین خیرین ستاد دیه هستند، از آنها خواست تا با گذشت بخشی از طلب خود به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه‌داد: زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار و خانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و به خاطر محدودیت‌های مالی ، ستاد دیه نمی‌تواند تمام بدهی زندانیان جرایم غیرعمد را پرداخت کند بلکه تلاش دارد زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم سازد.

وی گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و امیدواریم با ادامه این روند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه