English

یوسف خدادادی خبرداد:

ثبت ۴۵ هزار فقره پرونده مربوط به خشونت در سال گذشته

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل از ثبت 45 هزار و 254 فقره پرونده جدید مربوط به خشونت در سال 97 خبرداد.

ثبت  ۴۵ هزار فقره پرونده  مربوط به خشونت در سال گذشته
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل در شورای پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان گفت: در سال گذشته 45 هزار و 254 فقرپرونده مربوط به خشونت در سطح استان اردبیل ثبت شده است.

وی افزود: با وجود استان اردبیل جزو استان های امن کشور از لحاظ امنیت است، اما در خصوص جرایم و خشونت‌های خرد و نزاع‌های جزئی نیازمند اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه بیشتری است.

جرایم بسیار خشن و سازمان یافته گزارش نشده است

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل تأکید کرد: در استان اردبیل جرایم بسیار خشن و سازمان یافته به مانند گروگان گیری، آدم ربایی، تجاوز به عنف و امثال آن گزارش نشده و یا بسیار محدود است.

خدادادی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی دقیق و جامع در حوزه مسائل اجتماعی مورد تأکید است، افزود: تقویت مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها می‌تواند برطرف کننده بسیاری از آسیب‌های موجود در این بخش باشد.

افزایش میزان طلاق نسبت به سال گذشته

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان طلاق در استان اردبیل ۵/۱ درصد افزایش یافته و این موضوع توجه جدی به موضوعات فرهنگی و پیشگیرانه را یادآور می‌شود.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تا کنون هزار و ۵۵۳ فقره طلاق در استان اردبیل رخ داده است.

افزایش پرونده های کیفری

خدادادی تصریح کرد: در پرونده‌های مرتبط با مسائل کیفری در استان اردبیل شاهد افزایش یک درصدی پرونده‌ها تا پایان مهرماه هستیم و این در حالی است که در پرونده‌های حقوقی و مدنی با افزایش حدود ۱۲ درصدی پرونده‌ها روبرو شدیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه