English

رییس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

اغتشاشات نتیجه ناتوانی آمریکا از حمله نظامی است

رییس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا به دلیل اینکه توانایی مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد به دنبال ایجاد اغتشاش در داخل کشور بوده تا از این طریق بتواند نظام را به عقب نشینی وادار کند.

اغتشاشات نتیجه ناتوانی آمریکا از حمله نظامی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در نشست بصیرتی به مناسبت دهه بصیرت در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، اظهار کرد: تعداد این پایگاه‌ها 35 عدد است که نزدیکترین آن در بحرین و دورترین آن نیز در جزیره ای در اقیانوس هند است که همه این مراکز زیر پوشش موشک‌های ایرانی قرار دارد، به همین علت نمی‌تواند هیچ اقدام نظامی را علیه ایران انجام دهد.

وی همچنین با بیان اینکه درحال حاضر در هیات حاکمه آمریکا سه نظر وجود دارد، افزود: نظر اول این است که آمریکا نباید این قدر در دنیا هزینه می‌کرد. آمریکا درحال فرسودگی است و نمی‌تواند خود را جمع و جور کند، آن گونه که یکی از عوامل سقوط شوروری نیز گستردگی و هزینه‌های زیاد آن بود، از این رو طبق نظر خود ترامپ آمریکا بتدریج باید به داخل کشورش بازگردد.

وی گفت: با اینکه برخی‌ها در داخل آمریکا بر طبل جنگ‌ می‌کوبند، راهبرد ترامپ جنگ و ورود به مسائل نظامی نیست.

وی با اشاره به دومین دیدگاه موجود در آمریکا اضافه کرد: ثبات و حفظ آمریکا بر این است که در اقصی نقاط جهان که بودیم، باشیم، چون اگر از امنیت پلیسی که در دنیا ایجاد کردیم، دست برداریم دنیا به هم می‌ریزد.

سعیدی تصریح کرد: مجموع این دو نظر این شده که آمریکایی‌ها می‌گویند اگر ما می‌خواهیم از دنیا حفاظت کنیم باید پول آن را بدهند.

وی ادامه داد: آمریکا به عربستان، کره جنوبی و ژاپن گفته است، شما هزینه‌های حفاظت خود توسط ما را باید پرداخت کنید.

رئیس دفتر سیاسی رهبری سومین نظریه موجود در بین دولتمردان آمریکا را تمرکز اصلی قدرت بر منطقه غرب آسیا عنوان کرد و گفت: این منطقه از سه جهت از جمله وجود منابع عظیم نفت و گاز، حفظ رژیم صهیونیستی و همچنین انقلاب اسلامی که بزرگترین چالش آمریکا را رقم زده برای آمریکا اهمیت دارد.

سعیدی همچنین با یادآوری سه چالش عمده و مهم آمریکا که هم اکنون با آن رو به رو است، درگیری نظامی با روسیه را از جمله آن دانست، و گفت: پس از فروپاشی امپراطوری شوروی، آمریکایی‌ها پیش بینی نمی‌کردند که روسیه این گونه در مقابل آن‌ها قد عَلَم کند.

این مقام سپاه پاسداران دومین چالش آمریکا را جنگ‌ اقتصادی با چین ذکر کرد و گفت: سومین چالش این کشور نیز نفوذ فکری فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

نماینده سابق رهبری در سپاه یادآور شد: آمریکایی‌ها قبل از سرنگونی پرنده فوق مدرن، به قدرت آفندی و بُرد موشک‌های ما پی برده بودند، ولی نمی‌دانستند از نظر پدافندی نیز توان ایران چقدر است، ولی در اوج ناباوری آمریکا، ایران توانست یک پرنده فوق مدرن ۲۲۰ میلیون دلاری را شکار کند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن جنگ با نظام اسلامی و یا وادار کردن آن به تسلیم است، گفت: به طور حتم جنگی در کار نیست، از این رو به دنبال ایجاد یک بهانه‌هایی در داخل برای کشاندن جامعه به سَمت اغتشاش و غیر قابل کنترل شدن آن هستند، تا نظام وادار به عقب نشینی شود و آن‌ها حرف‌های خود را به کرسی بنشانند.

وی افرود: راهبرد مقام معظم رهبری مقاومت فعال در برابر فشار دشمن است و این استراتژی توانسته پیامدهای بسیار مهمی را برای نظام و انقلاب بوجود آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه