English

شهردار تبریز:

پرستاران همانند مادرانی هستند که رنج و سختی زیادی را به جان می خرند

شهردار تبریز پرستاری را شغلی سخت و ویژه عنوان کرد و گفت: پرستاران نماد مهر و محبت و ایثارگری در جامعه هستند.

پرستاران همانند مادرانی هستند که رنج و سختی زیادی را به جان می خرند

به گزارش خبرگزاری موج در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر امروز همزمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، در دیدار با جمعی از پرستاران بیمارستان ها و مراکز درمانی، اظهار کرد: پرستاری شغلی است که حوزه وظایف آن بسیار نزدیک به وظایف مادری است و پرستاران همانند مادرانی هستند که رنج و سختی زیادی را به جان می خرند.

او ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، افزود: از جمله سخت ترین کارهایی که یک فرد می تواند انجام دهد، پرستاری است و امروز افرادی در جامعه هستند که در طول سال این کار سخت را بدون هیچگونه چشمداشت انجام می دهند.

شهردار تبریز ایثار و از خود گذشتگی را از دیگر ویژگی های پرستاران خواند و گفت: یک پرستار با انجام وظیفه خود، به نوعی از جان و وجود خود می گذرد و شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند ..." به شکل واقعی در وجود این افراد تجلی می یابد.

وی ادامه داد: ارباب رجوع بیمارستان ها و مراکز درمانی در قیاس با دیگر مراکز و ادارات شرایط روحی و جسمی مناسبی ندارند و این موجب می شود تا سختی کار پرستاران بیشتر شود و ضریب تحمل بسیار بالایی را می طلبد.

شهین باهر با بیان اینکه پرستاران نماد مهر و محبت و ایثارگری در جامعه هستند، عنوان کرد: در چنین دوره ای که موضوع نوعدوستی کمرنگ تر شده و خیلی ها به مشکلات همدیگر اهمیت نمی دهند، پرستاران از خواسته های خود می گذرند تا به همنوعان خود کمک کنند. البته همین مشکل، زمینه ساز مشکلات دیگر ماست و اگر امروز حتی با حوادث طبیعی روبرو هستیم، دلیلش اهمیت ندادن به مشکلات همدیگر است.

او افزود: با این حال هنوز پرستاران آن روحیه ایثارگری و سعه صدر خود را حفظ کرده اند و آن ها نه تنها باید به درمان بیماران کمک کنند، بلکه رضایت ملاقات کنندگان را نیز باید جلب کنند.

شهردار تبریز همچنین پرستاران را در ردیف انسان های قوی برشمرد و گفت: به عقیده من، قوی ترین انسان های جهان، پرستاران هستند چراکه آنها با درون خود مبارزه می کنند و از همه خواسته های خود می گذرند.

او با تشبیهی جالب از پرستاران، ادامه داد: پرستاران همانند فرشتگانی هستند که انسان ها در بدترین مواقع به آنها مراجعه می کنند و من امروز را که روز پرستار است، به تمام آنهایی که به هر نحوی پرستاری از یک نفر دیگر را به عهده دارند، تبریک می گویم.

ایرج شهین باهر اظهار کرد: جامعه ما این را می داند که پرستاران انسان های متفاوتی هستند و حتی کودکان در نقاشی های خود، پرستاران را به شکل فرشته می کشند و این نشان می دهد که این زحمتکشان از چه جایگاه و شغل ویژه ای برخوردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه