English

شهردار تبریز:

ضمانت اجرایی برخی از قوانین برای شهرداری ها مشخص نیست/ آلودگی هوا بزرگترین مشکل شهر تبریز

شهردار تبریز گفت: متاسفانه به رغم امکان استفاده شهرداری ها از برخی از قوانین جهت کسب درآمد پایدار اما ضمانت اجرای این قوانین و حدود و اختیارات شهرداری ها مشخص نیست.

ضمانت اجرایی برخی از قوانین برای شهرداری ها مشخص نیست/ آلودگی هوا بزرگترین مشکل شهر تبریز

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، ایرج شهین باهر در دومین نشست کلانشهرهای کشور در تهران با بیان این مطلب افزود: به رغم آنکه  قانون در برخی موارد از جمله کسب مالیات از صنایع آلاینده دست شهرداری‌ها را باز گذاشته است، اما هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود ندارد و عملا ضمانت اجرایی برای برخی قوانین وجود ندارد.

وی یکی دیگر از مشکلات شهر تبریز را آلودگی هوا دانست و  ادامه داد: در شهر تبریز 5 هزار و ۳۰۰ تاکسی فرسوده  وجود داشت که تا کنون 4 هزار و ۳۰۰ دستگاه از آن ها نوسازی شده است.

به گفته باهر؛ در کنار نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ۶۰۰ دستگاه از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نوسازی شده ناوگان اتوبوسرانی نیز در سطح شهر تردد دارند.

شهردار تبریز با بیان اینکه همه می دانند که نیروگاه حرارتی تبریز و پتروشیمی عامل آلودگی شهر هستند،  یادآور شد: در این میان، شهرداری مظلوم واقع شده است و جا دارد یادآور شوم که هم اکنون خودروهای متعلق به ۲ دهه پیش در بستر شهر جمع آوری شده اند، اما باید قبول کنیم که ما در تولید خودروهای تازه ساخت نیز مشکل داریم و در برطرف سازی مشکلات موجود و مشهود نباید با هیچ دستگاهی تقابل داشته باشیم.

وی با تکیه بر شرایط توپوگرافی خاص تبریز، گسترش و تنوع صنایع، توسعه شهری و جمعیتی در دو دهه اخیر، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ به شکل استانی، تردد بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو شخصی و عمومی، آن ها را از جمله عوامل آلودگی هوا بر شمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه