English

مجتبی زینی‌وند:

شرایط آموزش الکترونیکی باید در مدارس غیردولتی کشور فراهم شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش در سفر به خرم‌آباد، گفت: 17 دستورالعمل از قانون تاسیس مدارس غیردولتی در هیات دولت تصویب شده که باید اجرایی شوند.

شرایط آموزش الکترونیکی باید در مدارس غیردولتی کشور فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش در سفر به خرم‌آباد، گفت: مدیران مدارس غیردولتی باید بسترهای لازم جهت آموزش الکترونیکی را فراهم کرده و به مهارت آموزی در این مدارس توجه کنند.

وی که در همایش موسسان مدارس و مراکز غیردولتی لرستان که در سالن جلسات اداره ناحیه 2 آموزش و پرورش لرستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: مراکز و مدارس غیردولتی حجم قابل توجهی از امر تعلیم و تربیت را برعهده گرفته اند، لذا در صورت تعطیلی این مراکز تعداد زیادی از دانش آموزان به لحاظ فضای آموزشی، سرانه و نیروی انسانی با مشکل مواجه می شوند.

سیاست ما، توسعه کیفی و جلوگیری از گسترش کمی، مدارس غیردولتی است

زینی‌وند، اضافه کرد: یکی از سیاست‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش، توسعه کیفی و جلوگیری از گسترش کمی این نوع مدارس است.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی  تعداد دانش آموزان را افزایش داد چرا که بررسی ها نشان می دهد هر چه تعداد دانش آموزان این مدارس کمتر باشد کیفیت آموزشی نیز کمتر است.

به گفته او، برای برسی مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداریها کار گروهی تشکیل شده و با تاکید وزیر کشور مسائل زیادی حل شد و امروز نیز در شورای آموزش پرورش استان ۲ موضوع شهرداری ها و شرکت آب و فاضلاب بررسی می شود.

مجتبی زینی وند ادامه داد: تنها استانی که عوارض بر مشاغل برای مدارس غیردولتی  مقرر کرده، لرستان بوده است و بسیاری از مسایل و مشکلات حاشیه ای در لرستان بیشتر بود که تاکنون تعدادی از آنها برطرف شده است.

مدارس غیردولتی را می‌توان در هر فضایی ایجاد کرد

او همچنین اظهار داشت: مدرسه غیردولتی در هر فضایی با کاربری مسکونی و غیر مسکونی می تواند تاسیس شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ساختار این مدارس به لحاظ قانونی هیچگونه شبه ای ندارد و داری بنای محکمی است، ادامه داد: کیفیت این مدارس باید به نحو احسن پیگیری شود.

زینی وند با بیان اینکه آموزش و پرورش پویا می تواند اثر بخش باشد و آموزش و پرورش امروز آئینه تمام نمای فردای جامعه ما است، ادامه داد: اگر مردم پیرامون مسایل آموزش و پرورش نگران باشند باید نگران جامعه در سال های آینده باشیم.

وی افزود: دولت ها در مسیر تمرکز زدایی به دنبال جذب و جلب مشارکت عمومی هستند و مدارس و مراکز غیر دولتی نماد مشارکت عمومی و موسسان غیردولتی به عنوان یکی از ارکان بنیادی در اداره امور موفق و کارآمد باید در کاستن مسایل آموزش و پرورش تسهیل گر وتعیین کننده باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش گفت: امروزه انتظارات مردم از بالا بودن کیفیت آموزشی با سال های گذشته بسیار متفاوت است و اگر این مدارس نتوانید کیفیت اموزشی را بالا ببرید در سال های آینده  با بی اعتمادی مردم مواجه می شوند.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش پنجه های طلایی در مدارس ادامه داد: مهارت‌آموزی و مهارت دوستی در مدارس غیردولتی ضرورت دارد و مسری به موفقیت این مدارس و مراکز است.

وی اظهار داشت: مدارس باید بر مبنای برنامه ها قضاوت شوند و رتبه بندی مدارس در این راستا انجام شود ویک تیم پژوهشگری تمام ملاک ها و معیارهای مدارس غیردولتی را بررسی کردند.

زینی وند گفت: اجرای طرح ها و سیاست های ابلاغی توسط مدارس غیردولتی برای سال آینده یکی از امتیازات رتبه بندی مدارس خواهد بود چراکه عرصه رقابت در مدارس غردولتی سنگین است و در این راستا این مدارس باید مجهز به علم و فناوری و نوآوری روز باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش، با اشاره به موضوع بیمه معلمان مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: این افراد بر اساس دستور العمل وزارت کار حقوق و مزایا دریافت می کنند و بنابراین محق به استفاده از بیمه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه