English

شهردار قم:

اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در بودجه ۹۹ کاهش داشته است

شهردار قم نسبت به کاهش اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در بودجه ملی 99 ابراز نگرانی کرد.

اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در بودجه 99 کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، اظهار داشت: با وجود تمام این مشکلات، تاکنون شهرداری قم و سازمان قطار شهری با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه توانسته پیشرفت خوبی در خط یک مترو قم ایجاد نماید.

وی افزود: اقدامات خوبی طی یک سال گذشته شامل تامین ۸۰ دستگاه واگن مترویی از محل قرارداد شرکت پوژن چین، اخذ مجوز پرداخت تعدیل از شورای عالی فنی کشور، خرید ۴۰۰۰ تن ریل مورد نیاز کل پروژه و… توسط همکاران محترم مجموعه سازمان قطار شهری قم به سرانجام رسیده است که نقش به سزایی در راه اندازی پروژه دارد.

ایشان ادامه داد: در خصوص خرید سایر تجهیزات مورد نیاز نیز گام‌های موثری توسط عوامل محترم پیمانکار برداشته شده که انتظار می‌رود با همت و توان مضاعف تسریع در کار صورت پذیرد .

دکتر سقاییان‌نژاد با بیان انجام برخی اقدامات مهم جهت تعیین تکلیف پروژه منوریل، تبیین داشت: اخیراً مکاتبه‌ای با ریاست محترم جمهور انجام شده و چنانچه مسائل مطروحه در شورای دستگاه‌های نظارتی استان، جمع بندی و نحوه تامین منابع مالی آن نیز مشخص شود، آمادگی راه اندازی پروژه ملی منوریل به طول 4.7 کیلومتر تا ایستگاه شهید مطهری مطابق با مصوبه کمیسیون ماده 23 وجود داشته و می‌توان در آینده نزدیک به منظور افزایش کارایی این پروژه، مطابق با مقتضیات زمان، تدابیر لازم مانند اتصال به خطوط ۱ و ۲ مترو، امتداد تا شهرک‌های تازه تاسیس در بزرگراه قم تهران و غیره را در سطح مدیریت کلان استان، اتخاذ نمود.

ایشان در خصوص اجرای خط 2 مترو قم نیز تصریح داشت: بررسی نقشه‌ها و مدارک مربوطه در کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده و پروژه در مرحله انجام مطالعات است که در این بخش نیز تاکنون پیشرفت حدود ۵۰ درصدی محقق گردیده است.

شهردار قم با ابراز نگرانی از کاهش شدید اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در مقایسه با سایر شهرها و عدم صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت ۳ هزار میلیارد ریالی خط یک مترو تاکنون خواستار حمایت و مساعدت بیش از پیش دولتمردان و نمایندگان محترم مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه