English

امیر احمد زند آور در گفتگو با موج ؛

۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس روزانه به مردم خدمات رسانی می کنند

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روزانه 1100 دستگاه اتوبوس به مردم اصفهان خدمات رسانی می کنند.

1100 دستگاه اتوبوس روزانه  به مردم خدمات رسانی می کنند

امیر احمد زند آور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به اینکه شهر اصفهان بالغ بر دو میلیون جمعیت دارد که بیش از ظرفیت اصلی شهر اصفهان است، بیان کرد: در حوزه حمل ونقل روزانه بالغ بر یک میلیون و دویست هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد شهر اصفهان می شود که امکانات و زیر ساخت های خودش را می خواهد.

وی ادامه داد: استفاده از زیر ساخت های شهری و معابرمی طلبد که ما ظرفیت های حمل و نقلی شهر را گسترش دهیم که مردم شهرمان بتوانند از خدمات وافری در این زمینه استفاده کنند.

زندآور گفت: یکی از وسایلی که خیلی مردم استفاده می کنند اتوبوس است که بالغ بر ۱۷۰۰ اتوبوس در پارکینگ ها و در سطح شهرداریم ونهایتا بالغ برهزار و صد دستگاه به طور روزانه به مردم شهر اصفهان خدمات می دهند.

 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود:هر اتوبوس میانگین در خط های عادی و بی آر تی ۵۰۰ تا۶۰۰ نفر مسافر جابه جا می کنند و اگر هزار و صد را در ششصد ضرب کنیم می بینید چه حجمی از مسافر از خدمات اتوبوسرانی ما استفاده می کنند و البته باز هم کفایت امور مردم اصفهان را نمی کند.

وی اضافه کرد: در برخی از مناطق حاشیه شهر اصفهان هنوز کمبود اتوبوس هم داریم چرا که سر فاصله اتوبوسها در بعضی نقاط با وجودی که قاعده اش این است که دو تا سه دقیقه طول بکشد تا ده دقیقه یا بیشتر هم ممکن است طول بکشد و این نشان دهنده این است که ما هنوز در ناوگان حمل و نقل شهری اتوبوسرانی کمبودهایی داریم و باید آن را جبران کنیم تا مردم بتوانند به راحتی عبور و مرور کنند.

رییس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای شهر اصفهان در ادامه به آلودگی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان یکی از شهر های آلوده کشور است که متاسفانه آلایندگی هایی را برای تنفس مردم به وجود آورده و ما باید همت بیشتری به خرج دهیم تا مردم کمتر دچار استفاده از این هوای نامناسب و جو نا مساعد که در سطح شهر اصفهان می بینیم ما را به این  سمت می برد که خدمتمان را بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد:اگر بخواهیم شهری داشته باشیم که اتوبوس کافی داشته باشد باید روزانه حدود۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم که الان این امکان را نداریم و تدابیر خاصی در این زمینه داشته ایم که حدود ۲۰۰دستگاه اتوبوس که فرسوده بودند و به نوعی از ریل استفاده عموم خارج شده و متوقف بودند طی بستن قرار دادهای  قانونمند اداری به بخش خصوصی واگذار کردیم جهت بازسازی و بهسازی که بتوانیم ۲۰۰ دستگاه به ۱۱۰۰ دستگاه اضافه کنیم و ناوگان را به۱۳۰۰ دستگاه برسانیم ولی باز هنوز با کمبود مواجه هستیم.

احمد زند آور قول داد: تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان به ۱۵۰۰ دستگاه برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای شهر اصفهان همچنین در ادامه از بحث مترو در شهر اصفهان یاد کرد و اظهار داشت:مردم ۱۷ سال منتظر افتتاح مترو اصفهان بودند تا این‌که در اولین سال این دوره شورا خط اول مترو راه اندازی شد و مردم از مترو استفاده کردند.در فاصله زمانی ۴ماه مدیریت شهری را ملزم بر این کردیم که یک فاصله زمانی ۱۷ ماهه را به۴ ماهه تبدیل کند و خط یک مترو رافعال کند و با همت کارشناسان به این مهم دست یافتیم و مردم شریف اصفهان و حتی مردم کل استان از مترو استفاده می کنند.

زندآور ادامه داد: همچنین فاز دو مترو در دست اقدام است که حدودا ۲۴/۷ کیلومتر طولش است که از زینبیه اصفهان تا میدان امام امام علی و از آنجا تا خیابان های منتهی به خمینی شهر ادامه پیدا می کند.

وی به میزان پیشرفت های این خط مترو اشاره کرد و گفت:در طی یک سال گذشته ۱۴ کیلومتر اول خط را در برنامه های خودمان قرار دادیم که از ایستگاه دارک شروع شد وتا زینبیه یک مسیر بالای هزار متر شروع شدو از زینبیه تا عاشق اصفهانی هم کارهایش در دست اقدام است.واز اینجا تاعمان سامانی بیش از ۳۰۰نفر متخصص و کارشناس مرتبط با مترو در زیر زمین فعالیت می کنند و مردم شاهد فعالیت آنها نیستند و پیشنهاد داریم مردم بروند بازدید کنند.همچنین برای زودتر به نتیجه رسیدن این خط پیشنهاد دادیم از میدان امام علی نیز به سمت زینبیه شروع کنند که زودتر به نتیجه برسیم ضمن اینکه ما چند ایستگاه در این مسیر داریم که۵  ایستگاه آن در دست اقدام است.

احمد زند آور ادامه داد:۵۰۰ میلیارد تومان خرید اوراق برای ریل گذاری و تونلهای مختلف در جهت آمادگی خط دو مترو خریداری شده و انشاالله ظرف ۳-۴سال آینده کل خط ۲ مترو افتتاح گردد و به همت مسئولان و کارشناسان بتوانیم شهری در سطح تشخص مردم اصفهان داشته باشیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای شهر اصفهان در ادامه از رینگهای سوم و چهارم سطح شهر یاد کرد و افزود:رینگ سوم شامل خرازی و آقابابایی است ورینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان که از کارخانه قند  شروع می شود به طول ۷۶ کیلومتر دور تا دور شهر اصفهان را در برمی گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه