English

هادی ابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

پرهیز از برخورد سیاسی با مسائل اقتصادی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با خودداری از بیان صریح چگونگی تحقق 30 هزار شغل در هرمزگان در سال جاری، گفت: پرهیز از برخورد سیاسی با مسائل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

پرهیز از برخورد سیاسی با مسائل اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان ابتدای امسال با وعده ای پر سر و صدا هدف گذاری را ایجاد 30 هزار شغل در هرمزگان عنوان کرد که اگر این وعده تحقق می یافت بذر امید را در دل بسیاری از جوانان هرمزگانی شکوفا می کرد.

با توجه به اینکه بیش از 9 ماه از سال جاری گذشته است برای ارزیابی میزان تحقق این وعده به سراغ هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان رفتیم تا در جریان اقدامات قرار گیریم.

*با مسائل اقتصادی برخورد سیاسی نکنید

هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج اذعان کرد: امروز آماری که از اشتغال استان ارائه می شود، آماری است که نه من و نه آقای استاندار تعیین کرده ایم، بلکه این آمار را مرکز آمار ایران اعلام کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به این که خبرنگاران نباید با مسائل اقتصادی، برخورد سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: بدترین ظلم به کشور این است که افراد به مسائل اقتصادی، سیاسی بنگرند یا نگاهی تک بعدی به مسئله داشته باشند.

وی به صورت صریح چگونگی تحقق 30 هزار شغل در هرمزگان را تشریح نکرد و گفت: عوامل متعددی از جمله عوامل داخلی، خارجی، روحی و روانی دست به دست هم می دهند و بر اشتغال تاثیر مستقیمی می گذارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر می خواهیم به رشد استان کمک کنیم باید به صورت علمی و جامع با کارشناسان و صاحب نظران حوزه اشتغال صحبت و مشکلات را بررسی کرد، ادامه داد: در مسائل اقتصادی عوامل مختلفی دست به دست هم می دهد تا یک شاخص اقتصادی رشد کند.

*افزایش نقش صنایع در سلامت اجتماعی

وی در ادامه گفت: ما به دنبال افزایش نقش بنگاه های اقتصادی در حوزه سلامت اجتماعی کارگران و کارکنان هستیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه به صورت علمی و اصولی با همکاری مددکاران اجتماعی به حوزه سلامت اجتماعی کارکنان ورود می کنیم، اظهار کرد: تا سلامت اجتماعی نباشد سلامت جسمانی نیز محقق نخواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه با اعلام این که تفاهم نامه ای با رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور منعقد کردیم، افزود: انجمن مددکاران ایران به دنبال افزایش نقش آفرینی صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی است یعنی ورود بنگاه های اقتصادی به سلامت جسمانی و اجتماعی کارکنان.

وی افزود: برنامه هایی را با هدف سلامت جسمانی کارکنان بنگاه های اقتصادی مدون کرده ایم از جمله؛ بحث طرح کاج (برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری)، توسعه خانه های بهداشت و مراکز همیار کارگران بنگاه های اقتصادی.

*رفاه اجتماعی در افق 1400

ابراهیمی گفت: در دو ماه اخیر برنامه و چشم انداز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در افق 1400 طراحی  کرده‌ایم و مطابق با این که شاخص ها در چه وضعیتی قرار دارند، به دنبال رسیدن به اهداف هستیم.

*بسته های تشویقی برای میل به مراکز کاریابی

وی در تشریح میزان کارایی و نقش مراکز کاریابی در بازار کار استان هرمزگان، اینگونه تشریح کرد: بنگاه های کاریابی به عنوان ابزارهای ما در بازار کار استان هستند.

مدیر کل اداره کار رفاه و امور اجتماعی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: ما یک بازار کار آشکار تحت عنوان مراکز کاریابی در هرمزگان داریم که واسطه بین کارگر و کار فرما هستند و آمار هایی از طریق این مراکز به ما اعلام می شود به عنوان بازار کار آشکار از آن یاد می شود.

وی ابراز کرد: اجباری از لحاظ قانونی وجود ندارد که حتما بنگاه های اقتصادی باید از کاریابی ها نیرو بگیرند و این مراکز می توانند نیروی مورد نیاز خود را از هر راهی تامین کنند.

ابراهیمی بیان داشت: زمانی دولت ابزارهای تشویقی برای کارفرما در نظر می گیرد که هر بنگاهی نیروی خود را از مراکز کاریابی تامین کند و همین موضوع باعث سوق یافتن بنگاه های اقتصادی به سمت و سوی این مراکز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی