English

پیام تسلیت آیت الله سبحانی برای درگذشت آیت الله موسوی خلخالی

آیت الله سبحانی در پیامی درگذشت آیت الله موسوی خلخالی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی برای درگذشت آیت الله موسوی خلخالی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سید مهدی موسوی خلخالی از علمای شهر مشهد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت عالم ربانی فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت حضرت آیت‌الله حاج سید مهدی موسوی خلخالی (قدس سره) را باکمال تأسف و تأثر دریافت نمودم؛ و در حقیقت یکی از دوستان بسیار صمیمی خود را ازدست‌داده‌ام.

پیام می‌افزاید: فقید سعید شاخۀ‌ طیبه‌ای از شجره بزرگ بیت خلخالی است که در دو قرن اخیر شخصیت‌های عظیم علمی از این خاندان برخاسته و به نشر علم و معارف پرداخته‌اند.

پیام ادامه یافته است: آیت‌الله خلخالی از تلامیذ برجسته آیت‌الله‌العظمی خویی (قدس سره) بوده و سالیان درازی در نجف اشرف از این مرجع بزرگ و سایر مراجع بهره گرفته است. سپس برای نشر علم و دانش از نجف اشرف به تهران هجرت نمود و به وظایف خطیر روحانیت پرداخت ؛ و به‌تازگی به خاطر آلودگی هوا در مشهد مقدس اقامت گزید و به تدریس و تعلیم اشتغال داشت. آثار قلمی ایشان مورداستفاده حوزویان هست و کتاب «المسائل المستحدثه» از بهترین آثار او است.

در این پیام اضافه‌شده است: این‌جانب این ضایعه را به حضرت ولی‌عصر (عج) و علمای اعلام و بازماندگان ایشان تسلیت گفته، و برای آن فقید سعید علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از   شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه