English

آیت‌الله سبحانی:

حفظ حدیث به انسان نورانیت می‌بخشد

یکی از مراجع عظام گفت:باید به حفظ حدیث،اهتمام داشت چرا که حفظ حدیث به انسان نورانیت می‌بخشد.

حفظ حدیث به انسان نورانیت می‌بخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد:بر اساس این روایت،«اعرفوا منازل شیعتنا بقدر ما یحسنون من روایاتهم عنّا؛ منزلت شیعیان ما را به اندازه آنچه از روایات ما می دانند بشناسید».

این مرجع تقلید شیعه افزود:علم‌الحدیث از زمان شهید اول و شهید ثانی به این بعد در شیعه کمرنگ شده و باید احیاء بیشتری نسبت به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد:شیعه امام صادق(ع) کسی است که با آن حضرت ارتباط روحی و معنوی پیدا کند و پیوند او با این امام همام محکم باشد و همه باید به نوعی با ایشان ارتباط پیدا کنند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: مردم عامّه از طریق عبادت و اهل علم از طریق حفظ احادیث اهل بیت(ع) با آن حضرت ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: باید به حفظ حدیث،اهتمام داشت چرا که حفظ حدیث به انسان نورانیت می‌بخشد،از این رو هفته‌ای یک حدیث حفظ کنیم و آن را به دیگران منتقل سازیم.

این مرجع تقلید شیعه گفت:محمد بن مسلم ثقفی ۳۰ هزار حدیث از حفظ داشت البته احادیث او مستندی بود که همه را یا از امام شنیده بود یا با یک واسطه شنیده بود.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه