English

پیام تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی برای درگذشت آیت الله موسوی خلخالی

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی درگذشت آیت الله موسوی خلخالی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی برای درگذشت آیت الله موسوی خلخالی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله موسوی خلخالی از علمای مشهد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با تاسف و تاثر فراوان، مطلع شدیم که یکی از مفاخر بزرگ حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله آقای حاج سید مهدی موسوی خلخالی رضوان‌الله تعالی علیه به دیار باقی شتافت و لبیک حق را اجابت نمود.

در این پیام افزوده‌شده است: آن فقیه عالی‌مقام در حوزه علمیه نجف اشرف به مقام والای اجتهاد و استنباط در احکام شریعت رسید و در تهران با تاسیس مراکز بزرگ مذهبی، معارف نورانی قرآن و عترت به‌ویژه فرهنگ مهدویت را ترویج نمود.

پیام ادامه یافته است: آیت‌الله موسوی خلخالی در مشهد مقدس به تدریس فقه اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردان فاضل و تهذیب نفوس پرداخت.

در این پیام آمده است: این‌جانب از سالیان دور آن فقید سعید را از نزدیک می‌شناختم و ایشان را عالمی متعهد، وارسته، متواضع و دارای مکارم اخلاق و صفای باطن می‌دانستم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این پیام بابیان این‌که فقدان این فقیه بزرگ ثلمه و خسارت برای حوزه‌های علمیه می‌باشد، رحلت ایشان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) و به علمای اعلام و حوزه علمیه مشهد مقدس و شاگردان و فرزندان محترم آن عالم ربانی تسلیت گفته و علو درجات و مزید رحمت الهی را برای روح بلند آن مرحوم از خداوند متعال مسالت کرده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از   شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه