English

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان خبر داد:

تشکیل کمیته تحقیق حادثه جانباختن دو برادر کولبر کردستانی

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان گفت: در پی دستور معاون اول محترم رئیس جمهور برای بررسی حادثه جانباختن دوکولبر در کردستان سریعا گروه تحقیق در مورد این حادثه تشکیل شد.

تشکیل کمیته تحقیق حادثه جانباختن دو برادر کولبر کردستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حسین خوش اقبال ظهر امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: این کمیته به دستور استاندار کردستان برای تحقق دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تشکیل شده تا وضعیت این خانواده حادثه دیده را مورد بررسی قرار داده و مشکلات آنها را بر طرف کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان در ادامه افزود: کمک به رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت‌های کولبری و پیگیری برای از سرگیری فعالیت بازارچه‌های مرزی در این استان از دیگر اهداف تشکیل این کمیته با عضویت دستگاه‌های مرتبط با این حوزه است.

وی اضافه کرد: سعی می‌شود در این کمیته موضوع تجارت چمدانی یا کولبری از طریق مجاری قانونی به صورت سازماندهی شده و قانونمند مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

خوش اقبال ضمن تسلیت به خانواده خسروی که 2 جوان خود را در حادثه اخیر از دست داد،  افزود: تلاش مجموعه دولت در استان کردستان این است که مشکلات موجود در بهبود معیشت مرزنشینان را بر طرف کنیم تا دیگر شاهد وقوع این چنین حوادث ناگواری نباشیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز شنبه حادثه تلخ جانباختن 2 کولبر را به خانواده زحمتکش و داغدار آنان و مردم شریف مریوان تسلیت گفت و از استاندار کردستان خواست سریعا برای رسیدگی به وضعیت معیشتی این خانواده نجیب اقدام و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند.

هیات وزیران روز گذشته یکم دی ماه در مورد بازارچه‌های مرزی بحث و بررسی کرد و در همین راستا معاون اول رییس جمهوری دستور داد پیشنهادات مربوط به ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، خارج از نوبت در دستور کار دولت قرار گیرد.

جسد نوجوان 17 ساله مریوانی که از سه روز پیش در ارتفاعات تته هورامان مفقود شده بود، عصر جمعه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و اهالی منطقه در محلی به نام گناوه پیدا شد.

مردم منطقه همراه با نیروهای امدادی در مدت سه روز در ارتفاعات تته حضور داشتند و تمام همت و تلاش خود را علیرغم سرمای شدید هوا برای یافتن این نوجوان بکار بستند که بعد از 72 ساعت جسد او را پیدا کردند.

این نوجوان اهل روستای نی بخش مرکزی مریوان است که روز سه شنبه هفته جاری به همراه آزاد خسروی برادر بزرگترش برای کولبری به ارتفاعات تته رفته بود که در حین برگشت گرفتار برف و کولاک شدید شده بودند.

برادر بزرگتر این نوجوان، 21 سال سن داشت و جسدش همان روز اول پیدا شد،  او هم  بدلیل سرمای شدید هوا جان خود را از دست داده بود ولی به دلیل بارش سنگین برف جسد برادر کوچکتر تا عصر جمعه مفقود ماند.

شمار زیادی از مردم روستاهای اطراف و چند تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کردستان سه شبانه روز در ارتفاعات ژالانه و تته مشغول جستجو برای یافتن جسد این نوجوان بودند.

امدادگران جمعیت هلال احمر با کمک مردم و نیروهای نظامی و انتظامی موفق به کشف جسد این نوجوان شدند،  در این سه روز، نیروهای امدادی تمام تلاش خود را بکار گرفتند و روز جمعه،  6 تیم امداد و نجات شامل 2 تیم از سنندج، 2 تیم مریوان و 2 تیم از سروآباد، برای یافتن این نوجوان در منطقه حضور یافتند.

گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان (سروآباد) و کرمانشاه قرار دارد که به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً 6 ماه از سال بسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی