English

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان خبر داد:

عدم احراز صلاحیت ۹ درصد از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه صلاحیت تعداد 224 داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کردستان تایید شده گفت: فقط 9 درصد از داوطلبان رد صلاحیت شده اند.

عدم احراز صلاحیت 9 درصد از داوطلبان مجلس شورای  اسلامی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حسین خوش اقبال شامگاه روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های استان، اظهار داشت: هیات‌های اجرایی در مدت زمان بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت 22 نفر از داوطلبان را احراز نکردند که این افراد شامل چهار نفر در حوزه انتخابیه بیجار، 10 نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، 5 نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و سه نفر در حوزه انتخابیه قروه هستند،  لازم به ذکر است صلاحیت تمام داوطلبان حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: 281 داوطلب در جریان مهلت یک هفته‌ایی ثبت نام برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات از حوزه‌های انتخابیه پنجگانه این استان نام‌نویسی کرده بودند که 35 نفر از آنان تاکنون انصراف خود از حضور در این رویداد اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با انصراف 35 نفر، تعداد داوطلبانی که صلاحیت آنان بررسی شده به 246 نفر رسیده است، افزود: با تایید 224 نفر از این تعداد هیات‌های اجرایی صلاحیت بیش از 91 درصد از این افراد را احراز کرده‌ و حدود 9 درصد از داوطلبان نیز صلاحیتشان احراز نشد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: در مهلت هفت روزه ثبت نام از 10 تا 16 آذر ماه جاری در نهایت تعداد داوطلبان این استان با رشد 33 درصدی نسبت به 213 داوطلب انتخابات دهم مجلس به 281 نفر رسید که از این میان 29 داوطلب زن بودند.

خوش اقبال تاکید کرد: در این دوره مدرک تحصیلی داوطلبان یک نفر دانش آموخته کاردانی، 14 نفر دانش‌آموخته کارشناسی، 223 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 38 نفر دکترا و پنج نفر نیز داری مدرک حوزوی است.

وی افزود: کم سن ترین داوطلب این استان 30 ساله و مسن ترین نیز 74 ساله با بیشترین فراوانی رده سنی 36  تا 40 سال است که نشان از حضور توامان جوانان و صاحبان تجربه برای این حماسه سیاسی دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه یک هزار و 245 شعبه اخذ رای در این استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: این تعداد شعبه اخذ رای پیش بینی شده نسبت به یک هزار و 197 شعبه دوره قبلی (انتخابات مجلس دهم) حدود چهار درصد رشد دارد ضمن اینکه سعی شده شرایطی فراهم شود مردم با سهولت در این شعب حاضر و در انتخابات شرکت کنند.

خوش اقبال یادآور شد: 65 نفر از داوطلبان در دوره های قبلی نیز نام‌نویسی کرده بودند و 17 نفر نیز از نمایندگان مردم استان در ادوار گذشته نیز جز افراد ثبت نامی هستند.

وی گفت: همزمان با دستور وزیر کشور و بر اساس ماده 41 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل هیات اجرایی در 31 حوزه شامل 10 فرمانداری و 21 بخشداری مستقل انجام شد.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603  هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفند هستند که حدود 380 هزار نفر آنها در شهرستان سنندج ساکن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه