English

ابراهیم رستم گورانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده بندرخمیر تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با توافق اعضای کمیته انطباق شورای‌عالی شهرسازی‌ و‌معماری، طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندر خمیر تصویب شد.

طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده بندرخمیر تصویب شد

ابراهیم رستم گورانی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، عنوان کرد: با توافق اعضای کمیته انطباق شورای‌عالی شهرسازی‌ و‌معماری طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندر خمیر تصویب شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: این طرح پس از درخواست مکرر اهالی و شورای اسلامی مبنی بر انحلال روستا و با توجه به حذف کد آبادی روستای لشتغان و قرارگیری در حریم شهر، در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر الحاق به شهر به عنوان یک ناحیه منفصل قرارگرفت.

وی در تشریح جزئیات طرح الحاق روستای لشتغان به محدوده شهر بندر خمیر، گفت: با توجه به تاکید استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان درخصوص تائید الحاق روستای لشتغان به بندرخمیر در جلسه آذر ماه سال 1393 و همچنین بند 3 ماده 2 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی، روستای مذکور با مساحت 194 هکتار در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تائید و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصویب ارسال شد.

ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی در اواخر سال 97 این طرح را مورد تصویب قرار داد، اظهار کرد: طرح پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به کمیته تطبیق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد و این کمیته در آذرماه 98 تشکیل جلسه داد و پس از بررسی، طرح مورد موافقت کلیه اعضاء قرار گرفت.

گورانی اضافه کرد: با تصویب این الحاق ،مشکلات ساخت و ساز ، محدوده عملکردی شهرداری و همچنین خدمات رسانی به شهروندان این محدوده تسهیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: این الحاق نیازمند طرح تفصیلی است که در دستور کار این اداره کل و شهرداری بندرخمیر قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه