English

وزیر نیرو اعلام کرد:

۳۴ پروژه بزرگ صنعت آب وبرق در کردستان، آماده بهره برداری هستند

وزیر نیرو در سفر خود به استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه تعداد 34 پروژه در صنعت آب وبرق در استان، در دست احداث یا آماده بهره برداری است.

34 پروژه بزرگ صنعت آب وبرق در کردستان، آماده بهره برداری هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در بیجار گفت: 34 پروژه بزرگ صنعت آب و برق به ارزش 9103 میلیارد تومان در کردستان در دست اجراست که در حال حاضر میانگین پیشرفت در آنها 63 درصد می باشد که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی درباره پروژه های آب و فاضلاب  گفت: در این زمینه از کارنامه روشنی برخوردار هستیم.چرا که در ابتدای انقلاب تنها 4 تصفیه خانه در کل کشور وجود داشت در حالی که امروز تصفیه خانه های231 و 232 در کردستان به بهره برداری رسید.

اردکانیان تصفیه فاضلاب شهری و استفاده مجدد از فاضلاب را یکی از شاخص های بهداشت عمومی و در کشورهای صنعتی که از فن آوری آن برخوردارند از جلوه های توسعه دانست و با توجه به نیاز مستمر برخی صنایع سنگین از تشکیل صف برای سرمایه گزاری در زمینه بازیافت آب خبر داد.

وزیر نیرو با اشاره به شرایط تحریمی کشور از وضعیت طرح های عمرانی این وزارتخانه ابراز رضایت کرد و با توجه به افتتاح 227 پروژه در سال جاری و کلنگ زنی همزمان چندین طرح جدید استمرار در استفاده از ظرفیت های داخلی را مهم و ارزشمند توصیف کرد.

وی همچنین وعده داد دولت از طریق دستگاه های اجرایی و استانداری پیگیر وضعیت طرح های آبی استان به ویژه در حوزه تامین آب کشاورزی می باشد و ابراز امیدواری کرد با تامین مالی مناسب در آیتده نزدیک شرایط آبرسانی به 66000 هکتار زمین های کشاورزی جدید فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه