English

فرماندار قم:

اولویت استان باید احیای بافت فرسوده باشد

فرماندار قم گفت: مسئولان استان باید نسبت به احیای بافت فرسوده اهتمام لازم را داشته باشند.

اولویت استان باید احیای بافت فرسوده باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری در جلسه کارگروه امور زیربنایی قم، با اشاره به اهمیت موضوع مسکن، اظهار داشت: مسئولان استان باید تلاش داشته باشند در طرح‌های جدید تولید مسکن اصول شهرسازی و معماری را رعایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: این طرح فاقد هر گونه مطالعات جامع است.

وی اضافه کرد: با آغاز این طرح، احیا و بازسازی بافت های فرسوده به فراموشی سپرده می شود، اولویت استان باید بهبود وضعیت بافت های فرسوده باشد.

حیدری گفت: رشد جمعیت و ضرورت تامین مسکن، تناسب مشخصی با این طرح نداشته و مباحث زیرساختی نیز به درستی اندیشیده نشده‌است.

وی اظهار داشت: با آغاز الحاق اراضی ۱۳۳ هکتار بلوار آیت الله بروجردی روند آماده سازی شهرک زائر هم متوقف می‌شود.

رایزنی‌هایی برای ایجاد شهرک یک‌صد هکتاری زائر در نزدیکی عوارضی قم – تهران انجام‌شده‌است.

فرماندار قم گفت: در وضعیت کنونی آغاز الحاق این اراضی ۱۳۳ به یکی دیگر از مشکلات و پروژه های نیمه تمام استان قم تبدیل می‌شود.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می‌باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم در آن ساکن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز  با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: شورای اسلامی شهر قم با این طرح مخالف نیست اما اراضی مطلوب‌تری در قم برای تولید مسکن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر اضافه کرد: به هر اندازه که طرح‌های الحاقی در شهر قم بیشتر شود روند ظرفیت‌سازی مسکن برای مردم بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز با اشاره به با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: برای تامین برق در این اراضی باید هزینه انشعابات پیش بینی شود.

مهدی آهنین پنجه خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی تامین برق در شهرک پردیسان با عدم قرارگیری ۲ پست برق ۱پیش بینی شده با مشکل روبه رو است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه