English

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری ها:

۳ گروه در توسعه پایدار و ایجاد تغییر رویکرد نقش اساسی دارند

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری ها در جمع بخشداران استان اصفهان گفت: سه گروه در توسعه پایدار و ایجاد تغییر رویکرد نقش اساسی دارند.

3 گروه در توسعه پایدار و ایجاد تغییر رویکرد نقش اساسی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سعیدرضا جندقیان در همایش بخشداران استان اصفهان اظهار کرد: برخی افرا یا گروه ها میتوانند کاری انجام دهند اما نمی خواهند این دسته افراد گرگ های سیستم اداری  هستند و عامل رفتارهایی مانند خیانت و دروغ و دزدی می شوند.

وی گفت:در مورد مسائل روستایی سخن این است که روستاهای ما حال و روز خوشی ندارند و در حال حاضر 1283 شهر داریم و این به دلیل تغییر روستاها به شهر است.

جندقیان با بیان اینکه پایه های ذهنی ما این است که فرهیختگان ما بر این تفکرند که بار ترافیک و مشکلات حمل ونقل را نمی توانیم  خودمان حل و فصل کنیم، افزود: برای توسعه تغییر رویکرد و نهادسازی و پیشرفت باید تکنیک ها راشناخت و کاربردی از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به یک توسعه پایدار باید از نعمات الهی و استفاده کردن از روشی سهل برای حل مشکلات استفاده کرد ولی برخی فکر می کنند کلام پیچده داشتن نشانه روشنگری است چه اینکه نماد بیسوادی فرداست.

 معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری های استان اصفهان رسیدن به یک نقطه توسعه یافته را نیاز به تغییر رویکرد دانست و اضافه کرد: همسو شدن با افرادی که اعتقادشان خلاف سلایق ما است هنر تلقی می شود و می توان از ایده های آنان جهت حل مسائل و مشکلات و راهکارها  استفاده کرد.

جندقی به گروهی که می توانند کاری انجام دهند اما نمی خواهند اشاره کرد و ادامه داد: این افراد گرگ های سیستم اداری  هستند و عامل رفتارهایی مانند خیانت و دروغ و دزدی می شوند.

وی در بحث چالش های مدیریتی توضیح داد: چالش هایی که پیش روی ماست از  عدم اعتماد به قانون ناشی می شود  و از عیوب کارکنان و افراد جامعه ما قانون گریزی است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری های استان اصفهان متذکر شد: برنامه های کارشناسی نیاز به مدیران حاذق و برنامه های مدون دارد و این در حالی است که  برخی بخشداران  خود عهده دار تمامی برنامه های یک طرح می شوند.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع دانش در فرد از عوامل دیگر رویکرد تغییر است و اکثرا این دانش را در داشتن مدرک تخصصی و مقالات ارائه شده و کتابهای نگاشته شده می پندارند در حالیکه دانش فردی باید به دانش جمعی گره بخورد و بتواند کارگشای مشکلات کشور باشد و آن نیاز به دانش و فهم خصوصی دارد.

جندقیان با تاسف گفت : برای پیشرفت توسعه بیست و هشت دستگاه در حال حرکت و فعالیت هستند و هر از چند گاهی یکی از این دستگاه ها برنامه ای را به سوی روستاها واگذار می کند و با این برخورد یک روستایی ترجیح می دهد که مهاجرت را انتخاب کند که حاشیه نشینی سوغات این مهاجرت است.

اگر مسئولان برنامه ریزی مدون و اعتباری نداشته باشند هیچ پیشرفت و توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد.

وی از فاصله ای که بین بلوغ اقتصادی و بلوغ بیولوژیکی افتاده است ابراز تاسف کرد و گفت: در گذشته نوجوانان استقلال مالی داشتند اما در زمان کنونی حتی یک جوان تکیه اش بر جیب پدر است.

 جندقیان در بحث بخشهای خصوصی عنوان نمود: بخش خصوصی سرمایه گذاران خوبی دارد و دولت نمی تواند سرمایه گذاری های لازم و مناسب را در این حیطه  داشته باشد.

وی از قابلیت هایی که بخشداران به عنوان روسای ادارات بین معاونت عمرانی وسیاسی داشته باشند به عنوان یک تعادل بخشی  که بین نواحی لازم است یاد نمود.

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری های استان اصفهان به تببین فعالیت دولتها در روستاها پرداخت و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی روسای جمهوری جمله توسعه روستاها در تکیه کلام عزیزان بود ولی در دوره یازدهم و دوازدهم از لحاظ آماری و ساختاری کل مناطق روستایی 80% آمار تزریقی مشاهده شده است و فقط پنج درصد از روستاها فاقد دهیاری هستند.

وی از دو،سه آیین نامه مصوبه دولت خبر داد و اظهار کرد: این آیین نامه ها چندین سال به صورت مراعا مانده بود که شامل  آیین نامه استخدامی دهیاری ها و آیین نامه اجرایی و تخلفات دهیاری ها است که با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی به صورت عملیاتی انجام خواهد شد.

جندقیان در پایان از ایجاد زمینه اشتغال زایی و ایجاد درآمدهای پایدار خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با پست بانک قرار بر این شد وامهای کم بهره 8% به دهیاران با بازپرداخت یکساله برای درآمدهای پایدار صورت پذیرد.

به گزارش موج؛ در پایان مراسم به هجده نفر از بخشداران فعال استان اصفهان لوح تقدیر اهدا شد.

همایش بخشداران اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه