English

علی اکبر جنگجو خبر داد

کنترل بیماری آنفلوآنزا در شهرستان خمینی شهر

رییس بیمارستانهای خمینی شهر از روند کنترل بیماری آنفلوآنزا در شهرستان خمینی شهر خبر داد.

کنترل بیماری آنفلوآنزا در شهرستان خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی اکبر جنگجو در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجود خطرناک‌بودن ویروس آنفولانزا اظهار کرد: توانسته ایم ایمنی لازم را برای بیماران فراهم کنیم.

وی بیان داشت: در دو حوزه بهداشت و درمان اتفاقاتی رخ داده است که سرفصل آن بیماری آنفلوآنزا است ؛ تاکنون 75مبتلا به این بیماری تشخیص داده و بستری شدند که 25نفر در دو بیمارستان شهیداشرفی اصفهانی و 9دی بستری و 47نفر از پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده  و توانسته ایم ایمنی لازم را برای بیماران فراهم کنیم در بحث پیشگیری از  آنفلوآنزا رعایت بهداشت شخصی در مبتلا نشدن به آنفلوآنزا کمک شایانی می کند.

بیمارستان آیت الله  اشرفی اصفهانی شامل بخش های مردان ،زنان، اطفال، داخلی و عفونی است

علی اکبر جنگجو با اشاره به ساخت بیمارستان اشرفی که در سال 59 تاسیس شده افزود: این بیمارستان دارای  98 تخت مصوب است و به صورت ماهانه بالغ بر 15هزارنفر  پذیرش بیمار سرپایی  و2000بیمار بستری است و بخش اورژانس دارای 27 تخت وخدمات  بیمارستان در بخشهای مردان ،زنان ، اطفال و عفونی و داخلی در حال فعالیت است.

رییس بیمارستانهای شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: 750 تخت برای 340هزار نفر جمعیت شهرستان لازم  است و به ازای هر هزار نفر یک تخت دولتی برای بیماران مصوب شده  است که525 تخت باتعرفه دولتی است.

بیمارستان اشرفی با پیگیریهای لازم بهسازی شد

وی در باره ساخت و بهسازی بیمارستان اشرفی توضیح داد: از اول طرح تحول تا کنون سه میلیارد و هفتصد میلیومان تومان اعتبار جهت بهسازی تخصیص یافته است.

در بخش جدیدعمرانی بیمارستان ، علاوه بر نوسازی دستگاه اکسیژن و برق بیمارستان، بخشهای اتاق عمل  وآی سی یو تعبیه گردیده که بخش آی سی یو دارای حمام آنتی باکتریال و اتاق دیالیز در همین بخش برای بیماران مهیا گردیده است.

جنگجو در بازدید از بیمارستان نه دی در توضیح قسمتهای مختلف بیمارستان  عنوان کرد:در بیمارستان نه دی سه اتاق عمل تعبیه شده و  قسمتهای لندری و سی تی اسکن آماده خدمات پزشکی به بیماران است؛  اورژانس بیمارستان با مساحت 1400متر تا پایان امسال با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره برداری خواهد رسید‌.

وی ادامه داد:ظرفیت این بخش تا 40دستگاه تخت است ومجهز به اتاق ایزوله و رادیولوژی و داروخانه برای بیماران اورژانسی می باشد.

مجهز بودن بیمارستان نه دی به بخشهای آندوکولونوسکوپی آرتروسکوپی و لاپراسکوپی

در بخش آندوکو لونوسکوپی از آغاز افتتاح تا کنون 2000 نفر معاینه شده اند وبخش اطفال نیز با مساعدت دکتر احمدیان راه اندازی شده و مجهز به بخش پلی پکتومی برای کودکان است.

بخش لاپراسکوپی و آرتروسکوپی  نیز مشغول خدمت رسانی به بیماران شهرستان است؛ همچنین بیمارستان نه دی  در بخشهای نفرولوژی و اطفال و روماتولوژی و فوق ریه در حال خدمت رسانی به بیماران است.

 رییس بیمارستانهای خمینی شهر اضافه کرد:  پایلوت بودن پایگاه ارجاع الکترونیک در شهرستان خمینی شهر در سه سطح در شهرستان در حال خدمت رسانی است که  فاز اول در بخش دولتی ، فاز دوم در درمانگاه هاو فاز سوم در مطب دکترها فعالیت خود را ارائه می کنند.

 وی از وجود مرکز جامع سطح دو سرطان با همکاری خیریه بقیه الله خبردادو گفت: با وجود مشکلات فراوان پای کار ایستاده ایم و این مرکز رابرای رفاه حال بیماران راه اندازی خواهم کرد.

جنگجو در مبحث نیروی انسانی  بیمارستانهای شهرستان تصریح کرد:  فوق تخصصهای جراحی، اطفال ، فوق گوارش اطفال و بزرگسال و فوق غدد اطفال و بزرگسال در بیمارستان نه دی در حال خدمت به بیماران هستند.

رییس بیمارستانهای خمینی شهر در پایان از آموزشکده فوریتهای پزشکی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار دانشجویان مقطع فوق دیپلم از طریق کنکور سراسری پذیرش خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی