English

محمود حسین پور:

آنفلوآنزا فصلی جان دو مادر باردار را در هرمزگان گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از جان باختن دو مادر باردار به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فصلی در استان خبر داد.

آنفلوآنزا فصلی جان دو مادر باردار را در هرمزگان گرفت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود حسین پور  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه اکنون ۸۸ فرد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا فصلی در هرمزگان شناسایی شده اند، از جان باختن دو مادر باردار به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه تب شدید، سردرد، درد بدن، احساس خستگی و دردهای عضلانی از نشانه های ابتلا به این بیماری است، در تشریح علائم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا ادامه داد: این بیماری با تب شدید آغاز می‌شود و اگر فرد مبتلا به آنفلوآنزا، عطسه یا سرفه کند، ویروس در هوا پخش می‌شود.

حسین پور ضمن اشاره به انتقال این ویروس از طریق هوا و تنفس، گفت: مبتلایان باید هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرند تا قطره‌های آلوده به ویروس در فضا پخش نشود.

وی عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی مانند شستن مکرر دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه در شرایط مختلف به ویژه قبل از غذا بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.

حسین پور در پایان گفت: با توجه به اینکه شیوع این بیماری در محیط‌های سربسته مانند مدارس، مهدهای کودک بیشتر است، ضرورت دارد که فرد بیمار از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کند.

شایان ذکر است؛ آنفلوآنزا بیماری واگیرداری است که توسط نوعی ویروس آر. ان.‌ای از خانواده اورتومیکسویریده (Orthomyxoviridae) ایجاد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه