English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

شفافیت، شاه کلید مبارزه با فساد و تحقق اقتصاد مردمی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای مهیا کردن شرایط ورود به بازار کسب و کار کشور، راهی جز شفافیت اقتصادی و مبارزه با شبکه های رانتی ایجاد شده از طریق نهادینه سازی دولت الکترونیک و هوش تجاری در بدنه دولت نیست.

شفافیت، شاه کلید مبارزه با فساد و تحقق اقتصاد مردمی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی در نخستین همایش صنعت کسب و کار بیان داشت: برای مهیا کردن شرایط ورود به بازار کسب و کار کشور، راهی جز شفافیت اقتصادی و مبارزه با شبکه های رانتی ایجاد شده از طریق نهادینه سازی دولت الکترونیک و هوش تجاری در بدنه دولت نیست. درواقع، شفافیت؛ شاه کلید مبارزه با فساد و تحقق اقتصاد مردمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه جوانان کشور، جمعیت جویای شغل و شروع کننده کسب و کار هستند، لازم است سازوکارهای اداری تسهیلگر آغاز کسب و کار و محیط مطلوب برای راه اندازی شغل در کشور ایجاد شود.

مسعود گلشیرازی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه مقررات زدایی به دبیری اتاق ایران افزود: با توجه به اینکه حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر یکی از مولفه های تاثیرگذار بر محیط کسب و کار است، این کمیته تشکیل شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 30 هزار آیین نامه و قانون در کشور تصریح کرد: این میزان حدود 100 برابر مبانی قانونی و آیین نامه ای در کشوری نظیر انگلستان است. 

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در خصوص شاخص های محیط کسب و کار کشور در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، گفت: با وجود این، با سازوکارهای ایجاد شده در سال 2020 ایران در نماگر حمایت از سرمایه گذاران خرد 45 پله، در رتبه ثبت مالکیت 20 پله، در اخذ مجوزهای کسب و کار 13 پله و در نماگر پرداخت مالیات نیز 5 پله بهبود یافته است.

وی غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات مکرر قیمت مواد اولیه را از جمله نامساعدترین مولفه های محیط کسب و کار از نظر فعالان اقتصادی از پاییز 96 تا تابستان سال جاری عنوان کرد و افزود: تعارض منافع دستگاه های اجرایی و بانک ها با مصالح اقتصادی کشور، در نامطلوب شدن شاخص های محیط کسب و کار تاثیرگذار است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: در جنگ اقتصادی موجود برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی، راهی جز بهبود شاخص های کسب و کار و حذف عوامل مخل احساس رضایت جوانان به عنوان کارآفرینان، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود ندارد و شفافیت، شاه کلید مبارزه با فساد و تحقق اقتصاد مردمی است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه در کشور ما پایش محیط کسب و کار بر عهده اتاق های بازرگانی‌ قرار داده شده است، گفت: بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته، مشکلات بانکی، دیوان سالاری و بی ثباتی قیمت ها، به ترتیب بیشترین مشکلات فعالان اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا اخوان فرید همچنین با اشاره به پتانسیل های موجود در استان اصفهان گفت: وضعیت اقتصادی موجود استان به هیچ وجه شایسته اصفهان صنعتی نبوده و یکی از دلایل ایجاد این شرایط وخیم اقتصادی، وجود قوانین سختگیرانه است که به سرمایه گریزی از استان اصفهان منجر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه