English

استاندار کرمانشاه:

ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تنها با برنامه مدون امکان‌پذیر است

هوشنگ بازوند در جمع بسیج اساتید گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات درست تلاش کرده‌ایم که مسیری منسجم برای توسعه استان و اشتغالزایی فراهم شود و به سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت استان توجه ویژه کرده‌ایم.

ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تنها با برنامه مدون امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با اشاره به چالش‌ها و موانع رشد اشتغال استان در دو سال گذشته، اشتغال با سرمایه‌گذاری و رونق تولید محقق دانست و ابراز داشت: خوشبختانه امروز شاخص‌ها نشان می‌دهند که مردم تمایل به پیشرفت و توسعه دارند و شاخص‌ها بیانگر افزایش نرخ مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی ادامه داد: ارتباط مؤثر بین دانشگاه، صنعت و دولت سبب تعالی و پیشرفت استان می‌شود و با هم‌افزایی می‌توان زمینه تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان راه نجات کشور فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه ما در انتصاب مدیران به دنبال ایجاد یک تیم مدیریتی توانمند و منسجم برای توسعه استان بوده‌ایم، گفت: سخنرانی شغل ایجاد نمی‌کند و کاهش بیکاری کرمانشاه تنها با تدوین برنامه و راهکار حاصل می‌شود و در دو سال گذشته نرخ بیکاری استان بیش از 21 درصد بود لذا باوجود مسائلی از قبیل زلزله که خیلی از توان مدیریتی را گرفت، یک سند اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری را تدوین کردیم که امروز این سند در ارتقای شاخص‌ها بیانگر مسیری درست برای ایجاد اشتغال است.

بازوند با بیان اینکه اشتغال‌زایی درگرو سرمایه‌گذاری و رونق تولید است، گفت: طبق برنامه باید سالی 3 درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم و در این راستا باید سالی 7500 الی 8 هزار شغل جدید ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه راه نجات کشور اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای سختی و ریاضت کشیدن نیست بلکه به معنای درست استفاده کردن از منابع و امکانات است و مقام معظم رهبری 21 رویکرد در زمینه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند که 11 مورد آن به عهده مردم است و مردم باید در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کنند.

بازوند تصریح کرد: ارتباط دانشگاه و توسعه استان باید نزدیک‌تر و بیشتر شود و ما از اساتید دانشگاه می‌خواهیم که اگر در اجرای برنامه‌های تدوین‌شده انتقادی دارند، حتماً مطرح کنند زیرا باوجود نقد و بررسی، کارها بهتر و دقیق‌تر پیش می‌رود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه با توجه به تخصص خود می‌توانند یک مطالعه دقیق جهت بهبود فضای کسب‌وکار استان و رشد مسیر اشتغال داشته باشند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه