English

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان:

برگزاری با کیفیت نمایشگاه نساجی و مد و لباس اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: از آنجا که نمایشگاه نساجی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین نمایشگاه‌های سالانه استان اصفهان به شمار می‌رود، تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا یک نمایشگاه مطلوب و کارآمد برگزار کنیم.

برگزاری با کیفیت نمایشگاه نساجی و مد و لباس اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی یارمحمدیان درنشست هم‌اندیشی دومین نمایشگاه مد و لباس و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان با تاکید بر اینکه صنعت نساجی با فعالیت‌های مردم اصفهان عجین شده است، افزود: اصفهان، مهمترین شهر فعال در حوزه نساجی خاورمیانه بوده است؛ این موضوع سبب شده بود تا به این شهر، لقب منچستر ایران بدهند چرا که تولیدات نساجی بسیار مطلوبی از اصفهان به بازارهای کشور و کشورهای جهان صادر می‌شده است.

وی صنعت نساجی را یک صنعت بسیار تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و ادامه داد: رونق صنعت نساجی مزایای زیادی برای کشور خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به اشتغالزایی بسیار بالا و سودآوری مناسب اشاره کرد؛ ضمن اینکه، این صنعت، آلودگی هم ندارد که با توجه به شرایط فعلی شهرها و استان‌های بزرگ کشور، یک مزیت بسیار مطلوب محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد: حرکت رو به جلوی صنعت نساجی می‌تواند از نمایشگاه آغاز شود؛ اگر ما نمایشگاه خوبی برگزار کنیم، می‌توانیم با جریان‌سازی در استان و کشور، این صنعت را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

وی از تلاش برای تثبیت جایگاه نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان در میان نمایشگاه‌های تراز اول کشور خبر داد و گفت: ایجاد فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه، واگذاری اجرای نمایشگاه به بخش خصوصی، مشارکت فعالانه اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی در سیاست‌گذاری نمایشگاه و استفاده از موقعیت‌های مناسب برای تجاری‌سازی محصول و عقد قراردادهای تجاری، می‌تواند شرایط بسیار مطلوبی برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه فراهم آورد.

ایجاد میز نساجی ایران در اصفهان

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان بزرگترین قطب نساجی ایران است، اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ صنعت نساجی ایران اصفهانی هستند اما متاسفانه برندهای خود را نه از استان اصفهان و نه به عنوان یک اصفهانی به سایر نمایشگاههای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

حمیدرضا نیک‌طبع با تاکید به اینکه اکنون میز نساجی ایران به اصفهان آمده است، افزود: این عدم حضور بزرگترین برندهای تولید کننده صنعت نساجی اصفهان در نمایشگاههای تخصصی شهراصفهان که به عنوان «منچستر ایران» معروف بوده است، باید آسیبشناسی جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان تولیدات بسیار قابل توجهی دارد اما تبلیغ قابل توجهی روی آنها نمی‌شود، تصریح کرد: متولیان امر صنعت نساجی استان اصفهان باید تک تک تولیدکنندگان خوب را شناسایی و بستری را برای آنها فراهم کنند که بتوانند محصولات خود را به نحو شایسته به بازارجهانی عرضه کنند.

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تاکید کرد: بسیاری از تولیدکنندگان نساجی از سنگ‌اندازی‌های مافیای این صنعت و عرضه محصولات و نیز رقبای خود واهمه دارند برای همین مجبور می‌شوند که محصولات خود را بدون تبلیغات عرضه کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم با برگزاری این نشست هم‌اندیشی، نفرات اول پوشاک اصفهان را معرفی کنید و دلیل عدم مشارکت آنها را جویا و فرصتی را برای حمایت فراهم آورید.

نیک‌طبع اضافه کرد: جای تاسف دارد که تولیدکنندگان اصفهانی برند ایرانی مجبور می‌شوند برخی محصولات خود را با نام‌های خارجی به مشتریان عرضه کنند که همین جای بررسی بیشتر و تشویق و ترغیب برای حضور در نمایشگاههای تخصصی همچون مداکس دارد.

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بیان کرد: نمایشگاه تخصصی نساجی در کنار مد و لباس باید به نحوی باشد که شرکت‌کنندگان بتوانند محصولات خود را با کمال افتخار معرفی کنند.

محمدحسین طغیانی، مجری برگزاری نمایشگاه‌های نساجی و مد و لباس اصفهان نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی، بر طرف شدن کم و کاستی‌های نمایشگاه سال گذشته مداکس و تصمیم برای هر چه بهتر برگزار شدن یک نمایشگاه با قوت بیشتر بود.

وی با تاکید به اینکه این نمایشگاه با مجوز رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، افزود: امسال بخش نساجی و نیز کیف و کفش به صورت جدی در نمایشگاه مداکس حضور خواهند داشت.

مجری برگزاری نمایشگاه‌های نساجی و مد و لباس اصفهان تصریح کرد: از همه دست‌اندرکاران این نمایشگاه درخواست می‌کنیم که هم‌افزایی ویژهای در راستای معرفی این نمایشگاه با برند «مداکس» داشته باشند تا بتوانیم به عنوان یک هدف‌گذاری آتی به عنوان یک نقطه قوت در ایران مطرح شویم و جایگاه از دست رفته قطب نساجی ایران را با این عنوان زنده کنیم.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه مد و لباس و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان طی روزهای 3 تا 6 دی‌ماه 98 برگزار خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه