English

عباس فاضل نیا مطرح کرد؛

اتمام پروژه ساخت ناوشکن آموزشی لقمان تا چهار سال آینده

فرمانده کارخانجات نداجا گفت: اگر اعتبارات لازم تامین شود، ناوشکن آموزشی لقمان تا چهار سال آینده آماده تحویل است.

اتمام پروژه ساخت ناوشکن آموزشی لقمان تا چهار سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس فاضل نیا فرمانده کارخانجات نداجا در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (9 آذر ماه) در بندرعباس برگزار شد، از ساخت ناوشکن آموزشی لقمان خبر داد.

وی در تشریح این پروژه اذعان داشت: ناوشکن آموزشی لقمان از لحاظ ابعادی بزرگتر از ناوشکن سهند است.

فضل نیا در رابطه با تشریح اهداف ساخت این پروژه ادامه داد: ساخت این ناو شکن به دستور فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل ارتش در راستای افزایش توان رزم در گام دوم انقلاب در دستور کار کارخانجات نداجا قرار گرفته است.  

فرمانده کارخانجات نداجا در ادامه با اشاره به اینکه نیروی دریایی در پی این است که فارغ التحصیلان دانشگاه امام خمینی(ره) بتوانند علوم و فنون را به صورت عملی فراگیرند، تشریح کرد: یکی از اصولی که نیروی دریایی دنبال می کند، این است که  دانشگاهیان و افسرانی که از دانشگاه امام خمینی (ره) فارغ التحصیل می شوند، با یک مجموعه ای کامل از فناوری در ارتباط باشند و بتوانند مبتنی بر عمل فعالیت کنند.

وی ساخت در کارخانجات نداجا را مبتنی بر تجهیزات و نیروی بومی بیان کرد و گفت: کارخانجات نداجا تمامی تجهیزاتی را که می‌سازد صد درصد بومی است و ناو ها در این مجموعه با استفاده از پتانسیل های نیروهای ایرانی ساخته می شوند.

فاضل نیا تصریح کرد: در حوزه ساخت ناوشکن ها، زیر دریایی های سبک و نیمه سنگین به خود کفایی رسیده‌ایم و جزو معدود کشورهایی هستیم که از فناوری تولید این تجهیزات برخورداریم.

وی با بیان اینکه امروز یکی از قسمت های ناوشکن آموزشی لقمان در حال ساخت است، اذعان داشت: در ساخت این ناوشکن علاوه بر اینکه تمامی تجهیزات و امکانات برای یادگیری عملی دانشگاهیان پیش بینی شده است، ناوشکن لقمان می تواند در ارتقای توان رزم نیروی دریایی نیز شریک باشد.

فرمانده کارخانجات نداجا در ادامه به زمان تحویل این پروژه اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه ناوشکن آموزشی لقمان از ابعاد بزرگتری نسبت به برخی دیگر از ناوشکن های ساخته شده برخوردار است، به تبع آن به زمان طولانی تر برای ساخت احتیاج دارد.

وی افزود:تمام سعی ما بر این است که با برنامه ریزی دقیق، در سریع ترین زمان این پروژه را به اتمام برسانیم 

فرمانده کارخانجات نداجا با بیان اینکه تامین اعتبار ساخت ناوشکن آموزشی لقمان از طریق ستاد کل نیروهای مسلح انجام می شود، تشریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده اگر اعتبارات تامین شود، ساخت این ناوشکن حدود چهار سال به طول می انجامد.

وی یاد آور شد: ناوشکن آموزشی لقمان از ناوهای بزرگ نیروی دریایی و منطقه محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه