English

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

مردم نگران میوه شب عید نباشند/ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آماده شدن تفاهم نامه برای تامین میوه شب عید خبر داد.

مردم نگران میوه شب عید نباشند/ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، عباس قبادی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار کردستان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در برخی از اقلام تا یک سال آینده هم ذخیره داریم.

وی اضافه کرد:  تفاهم‌نامه تامین میوه شب عید شامل 35 هزار تن پرتقال و 22 هزار تن سیب درختی آماده شده است و مباشرین تامین و توزیع هم در آینده‌ای نزدیک آنرا امضا می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر  صنعت، معدن و تجارت  افزود: امسال وضعیت کشور در تولید این 2 محصول بسیار مطلوب است و نگرانی در تامین  و عرضه آن در استان‌های مختلف وجود ندارد.

قبادی وضعیت کشور از لحاظ تامین کالاهایی هم چون برنج، روغن و شکر را هم مطلوب اعلام کرد و یادآور شد:  امیدواریم شرایط موجود در خصوص کالاهای اساسی استمرار داشته باشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در کشور بیش از نیاز کشور تامین شدە است، گفت: در برخی از این کالاها نیاز یک سال آینده کشور در انبارها موجود است.

وی گفت: کردستان جزو استان‌های ششم کشور در تشکیل جلسات تنظیم بازار است و بی‌شک نتیجه این نظم و انضباط را می‌توان در وضعیت بازار استان مشاهده کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور اظهار داشت: مباحثی در ارتباط با قیمت نان در جلسه تنظیم بازار استان مطرح شد که این نرخ باید به گونه‌ای تعیین شود که هم مصرف کنندگان و هم نانوایی‌ها راضی باشند.

قبادی با اشاره به اینکه لاستیک خودرو از دیگر مباحث بیان شده در این جلسه بود، یادآور شد: با توجه به ذخیره‌ موجود در خصوص لاستیک خودرو در این استان ، مسئولان  در این زمینه سهمیه‌بندی نکنند بلکه اقدام به توزیع این کالا کرده تا در حوزه حمل و نقل مشکلی پیش نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه