English

مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان خبر داد

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال ۹۸

مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان از اتمام فاز اول اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان تا پایان سال 98 خبر داد.

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال 98

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محسن بیشه گفت: اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان با چهار روش اجرایی شده و فاز اول آن امسال به پایان می رسد.

وی با اشاره به عمر 60 ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و 600 کیلومتر می‌رسد و با توجه به قدمت بالای شبکه برای بازسازی و اصلاح در اولویت برنامه‌های استان اصفهان قرار گرفت.

 مشاور عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: شبکه فاضلاب شهر اصفهان از سال 1337 طراحی و اجرا شد و همین فرسودگی شبکه حوادثی را در پی داشت که می‌توان به حادثه خطرآفرین خیابان مشتاق اشاره کرد.

وی  با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان برای نخستین بار در کشور و همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت وقت به شهر اصفهان مطرح شد، تصریح کرد: بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب شهری اصفهان با اولویت اول اصفهان، در چهار فاز و با فاینانسِ 200 میلیون یورو در هیأت دولت وقت مصوب شد.

بیشه با اشاره به ایجاد وقفه در اثر تحریم‌ها و در نهایت تأمین فاینانس 50 میلیون یورو توسط شرکت دی، سی، جی، آی چینی و با پیمانکار ایرانی و تکنولوژی آلمانی ادامه داد: با وجود شرایط دشوار تحریم‌های  بانکی، اعتبارات اسنادی با همت شرکت آب و فاضلاب اصفهان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو گشایش یافت و پروژه به طور رسمی در سال 1394 فعال شد و فاز اول آن تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

 مشاور عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در چهار سال گذشته با رسوب‌زدایی شبکه فاضلاب شهری ظرفیت هیدرولیک افزایش یافته گفت: تاکنون نزدیک به 180 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصلاح و بازسازی شده است و بیش از ۱۰۰ نقطه آسیب خیز خطوط فاضلاب شناسایی و اصلاح شده است. 

وی با بیان اینکه خطوط اصلی فاضلاب خیابان‌های مشتاق اول و دوم  با روش ریپلیسمنت انجام شده و خیابان میر و آبشار در حال انجام است، ابراز داشت: با همکاری شهرداری و پلیس راهور شبکه فاضلاب این خیابان‌های پرترافیک اصلاح و بازسازی شد و تا 50 سال آینده بیمه شده است.

بیشه با اشاره به اجرای روش سی. آی. پی.پی برای اولین بار در کشور اظهار داشت: روش نوین سی.آی.پی.پی که بازسازی شبکه فاضلاب در کشورهای اروپایی هم با این روش انجام می‌شود و در همکاری با دانشگاه اصفهان بومی‌سازی شده، شبکه فاضلاب خیابان‌های بوعلی سینا، امام خمینی، خیام، شهیدان، چمران بازسازی و اصلاح شد و خیابان‌های مطهری، طالقانی و بهشتی با این روش در حال اصلاح و بازسازی است.

 مشاور عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از خیابان چمران به همراه کمال اسماعیل و حمزه اصفهانی با روش پایپ جکینگ اصلاح و بازسازی شده است، تصریح کرد: خیابان پرستار هم با روش پایپ برستینگ  در حال انجام است و امیدواریم با پایان فاز اول و تأمین اعتبارات فاز دوم هم اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه