English

مدیر مخابرات منطقه کردستان:

پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحران اولویت مخابرات است

مدیر مخابرات منطقه کردستان در مانور قطع ارتباط مخابراتی گفت : حفظ پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس از اولویتهای مخابرات است.

پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحران اولویت مخابرات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آزاد حکمت پیش از ظهر امروز  در مانور پدافند غیر عامل به مناسبت هفته پدافند غیر عامل که در مرکز مخابرات شهید چمران سنندج برگزار شد اظهار داشت: این مانور در2 بخش برون شهری ودرون شهری با هدف آزمایش سامانه های مراکز کنترل ارتباطات و انجام عملیات تمرینی برای کسب آمادگی در مواقع بحران از جمله زلزله، سیل و حوادث غیرقابل پیش بینی اجرا می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود : در بخش برون شهری ارتباط مخابراتی شهرهای سنندج - سقز قطع و ترافیک مسیر مذکور از مسیرجایگزین (سنندج، مریوان - سقز ) بدون وقفه برقرار خواهد شد.

وی همچنین در بخش بعدی این مانور که در حوزه درون شهری انجام شد، گفت: ارتباط مرکز شهید چمران سنندج با مرکز وحدت این شهر قطع و از طریق مسیر جایگزین ارتباط مراکز شهید چمران، رشیدی نیا و وحدت برقرارمی شود.

حکمت خاطر نشان ساخت: با مانور قطع ارتباط مخابراتی، آمادگی وتوان فنی و سامانه های خود را برای شرایط بحران سنجیده تا در چنین مواقعی شهروندان بدون مشکل ارتباطی بتوانند از خدمات مخابرات استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت : در حین انجام این مانور سامانه های نصب شده لینکهای جایگزین وارد عمل می شوند و ارتباط مشترکین شهرستان‌های مربوطه قطع نخواهد شد.

حکمت با اشاره به ضرورت پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحرانی تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان با در نظر گرفتن مسیر‌های جایگزین برای زمانِ بحران و قطع ارتباط مخابراتی ، ریسک قطعی ارتباط و مشکلات آن را پیش بینی و با برنامه ریزیهای کارشناسی شده در این حوزه راه حل های جبران آن در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه این مانور که برق شهری مراکز مخابراتی قطع شد و سیستم‌های ارتباطی با سیستم‌های جایگزین از جمله باطری و دیزل ژنراتور ها به صورت اتوماتیک وارد مدار شدند افزود: در حد فاصل این زمان مردم از پایداری ارتباط مخابراتی بهره مند بودند و در چنین مواقعی متوجه قطعی نخواهند شد و ارتباطات آنها بدون وقفه تداوم می یابد.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، در حین انجام این مانور، یکی از کارشناسان مخابرات منطقه کردستان به صورت مرکز مانیتورینگ توضیحات فنی لازم را در این خصوص ارائه داد.

مخابرات منطقه کردستان ، هرساله به مناسبت هفته پدافند  نسبت به انجام مانور اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی