English

محسن مصطفایی:

۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای می رود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل زیر کشت انواع محصولات گلخانه‌ای می رود.

370 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای می رود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محسن مصطفایی ،معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل روز شنبه در جلسه تخصصی اشتغال اردبیل گفت: بر اساس تاکید مکرر استاندار اردبیل در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار امسال ۳۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت انواع محصولات گلخانه‌ای می رود.

به گفته وی، توسعه گلخانه‌ها علاوه بر افزایش محصول در واحد سطح و مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی کارآفرینی بسیار در سطح بالا و چشمگیری  دارد و همین امر می تواند در بکارگیری جوانان تحصیل کرده در این بخش نقش موثری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه‌ای هستند خواست با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست کتبی را ارائه و پس از طی مراحل قانونی از مزایای تسهیلات کم‌بهره و مشاوره‌های کارشناسی استفاده کنند.

مصطفایی با اشاره به اینکه امسال در بخش کشاورزی استان بیش از ۲ هزار نفر مشغول بکار شدند افزود: تعهد اشتغال بخش کشاورزی  این استان ۶ هزار و ۷۳۷ نفر است که تاکنون ۳۰ درصد آن تحقق یافته و امیدواریم تاپایان سال به سقف مورد نظر برسیم .

وی با اشاره به اینکه  پارسال ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات با بهره بانکی کم به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی استان پرداخت شد گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۲۰ واحد تولید غیرفعال و نیمه فعال به عرصه تولید و اشتغال بازگشته که برخی از این واحدها چند سال بود که به صورت غیرفعال رها شده بودند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهارداشت: امسال برای رونق تولید، شناسایی و فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال و راکد با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی تلاش می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه