English

استاندار اردبیل خبر داد؛

احداث شهرک گلخانه‌ای در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: احداث دو ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه در دستور کار قرار دارد که طبق اقدامات انجام شده ۳۰۰ هکتار از آن امسال به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث شهرک گلخانه‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنامجو صبح امروز در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: از آنجایی تولیدات استان صادرات محور بوده در نظر داریم با افزایش صادرات استان ارزآوری را افزایش داده و زمینه‌ساز تولید ثروت و توسعه اقتصادی استان  باشیم.

وی افزود: در راستای همین اهداف می‌توان به ایجاد دو هزار و 500 هکتار شهرک گلخانه‌ای اشاره کرد که از این مقدار پیش‌بینی می‌شود حدود 300 هکتار امسال به طور کامل به بهره‌برداری برسد تا جهش مناسبی در کشت گلخانه‌ای استان شاهد باشیم چرا که پیش از این فقط 10 هکتار شهرک گلخانه‌ای فعال در سطح استان داشتیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف شعار سال باید در قالب جلسات کاربردی مشکلات سرمایه‌گذاران بررسی شود و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی اتخاذ شود تا بتوانیم به شعار رونق تولید در سال 98 جامه عمل بپوشانیم. 

بهنام‌جو بیان کرد: در سال رونق تولید اقدامات مناسبی در استان در راستای تحقق اهداف و تولید انجام می‌گیرد که از نمونه‌های شاخص آن می‌توان به پایاب سد خداآفرین به ظرفیت 45 هزار هکتار که اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند اشاره کرد که زمینه‌ساز افزایش حدود یک میلیون تن محصولات کشاورزی خواهد شد.

وی گفت: به دنبال تولید باید بازار مناسبی برای فروش محصولات تولیدی در استان در نظر گرفته شود، از همین رو بازارهای آسیایی میانه و روسیه فضای بسیار مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی در استان هستند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای عمل به این موضوع نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اقداماتی را انجام داده تا پل ارتباطی برای صادرات و معرفی محصولات استان در این کشورها باشد.

بهنام‌جو با اشاره به فعالیت‌های صنعتی استان افزود: کارخانه کامیون سازی با ظرفیت تولید روزانه 25 دستگاه کامیون در سال جدید افتتاح می‌شود و کنار آن کارخانه لاستیک سازی آرتاویل تایر که نزدیک به 35 درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد از مهم‌ترین اولویت‌های بخش صنعت در استان است.

وی بیان کرد: در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل  مشکلات چهار واحد سرمایه‌گذاری در استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات در راستای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

استاندار اردبیل گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یکی از جایگاه‌هایی است که می‌تواند جایگاه‌های حمایت از سرمایه‌گذار است که می‌تواند پل ارتباطی بسیار خوبی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد تا از این طریق بتواند در سال رونق تولید تحریم‌ها را دور بزنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه