English

عزت الله بهرامی خبر داد؛

بهره برداری از سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی پالایشگاه نفت بندرعباس

سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی شرکت پالایش نفت بندرعباس با هدف افزایش ضریب ایمنی از نظر امنیتی و ترافیکی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی پالایشگاه نفت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عزت الله بهرامی رئیس حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی شامل ساخت دروازه ورودی اصلی پالایشگاه، سامانه الکترونیکی کنترل تردد خودرو با نصب دوربین های پلاک خوان در سطح پالایشگاه، تاسیسات آبگیر دریا و شهرک مروارید و همچنین ساخت راه بندهای خودرویی است.

بهرامی افزود: به منظور اشراف کامل بر تردد مراجعان، خودروها، جابجایی کالا و تجمیع اداره های اصلی حراست، دروازه جدید پالایشگاه نفت بندرعباس در فضایی به وسعت 8 هزار متر مربع ساخته شد که در این بخش فضای پارکینگ خودرو و همچنین 800 متر مربع ساختمان شامل سالن کارت زنی، اتاق های نگهبانی، صدور کارت، کنترل اموال و فضایی جهت مراجعان و تکریم ارباب رجوع در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به هوشمند سازی ورودی های اصلی پالایشگاه بیان داشت: به منظور کنترل تردد در دروازه اصلی از گیت ورود و خروج کارکنان مجهز به فناوری RFID ، سامانه ثبت اثر انگشت، گیت X-RAY و سامانه های فلزیاب نفررو (GAT WAY) و دستی استفاده شده است و همچنین برای تکریم ارباب رجوع و میهمانان پالایشگاه نیز فضایی در حدود 300 متر مربع در نظر گرفته شده است.

رئیس حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در این طرح برای کنترل تردد خودروها و رانندگان در پالایشگاه، از سامانه پلاک خوان به همراه کارت خوان برد بلند استفاده شده است که خودرو با استفاده از سامانه پلاک خوان و رانندگان و سرنشینان با استفاده از کارت های برد بلند شناسایی می شوند که علاوه بر دروازه اصلی در دروازه فروش فرآورده های ویژه و تاسیسات آبگیر دریای شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز نصب شده است.

آقای بهرامی تصریح کرد: با اجرای سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی، فضای تردد پالایشگاه به صورت کامل تحت مراقبت های حراستی قرار گرفت و اهدافی همچون هماهنگی و نظارت کامل بر تردد افراد، بازرسی تردد کنندگان با حفظ شئونات و تکریم کارکنان و ارباب رجوع، ایجاد نظم و یکپارچگی در پارکینگ جدید و ساماندهی ترددها و ثبت حضور کارکنان پالایشگاه میسر شد.

رئیس حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: صیانت و حمایت از کارکنان، گسترش سطح تاسیسات، ارتقاء سطح حفاظت از تاسیسات و بهره گیری از امکانات حفاظت الکترونیک ، اطلاع رسانی به موقع، حفاظت، پیشگیری، مقابله و سالم سازی محیط از وظائف تعریف شده حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

آقای بهرامی با اشاره به وسعت حوزه مراقبتی حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: پالایشگاه بندرعباس دارای 700 هکتار وسعت و همچنین اسکله فولاد، تاسیسات آبگیر دریا در فاصله 6 کیلومتری از پالایشگاه و خطوط لوله های انتقال نفت از ساحل تا پالایشگاه، خطوط انتقال فرآورده های نفتی و علاوه بر آن شهرک مروارید به وسعت 400 هکتار است که وظیفه حراست از آنان بصورت شبانه روزی بر عهده نیروهای پر تلاش حراست شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

پالایشگاه نفت بندرعباس در کرانه شمالی آب های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس قرار دارد و مدرن ترین و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در ایران و خاورمیانه است و در حال حاضر 18 درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می کند.

شایان ذکر است؛ این طرح با حضور رئیس حراست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، مدیرکل توسعه سیستم های حفاظت الکترونیک سازمان حراست صنعت نفت، رئیس حراست کل استان هرمزگان و مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افتتاح و به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه