English

هاشم نامور:

امنیت لازمه تولید مستمر است

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی این شرکت، گفت: لازمه تولید مستمر داشتن امنیت پایدار است.

امنیت لازمه تولید مستمر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ، افزود: در زمان راه اندازی و بهره برداری از  پالایشگاه نفت بندرعباس مسائل امنیتی با شدتی که امروز مورد توجه قرار گرفته است، اصولاً در طراحی اولیه پالایشگاه لحاظ نشده بود.

وی بیان داشت: با توجه به نیاز و ضرورت های امروز و درجه اهمیت و حیاتی بودن تاسیسات و به منظور افزایش ضریب حفاظتی، طرح بازنگری در دروازه ورودی و کنترل تردد ها در سطح پالایشگاه مورد بازنگری قرار گرفت و طرح جامع کنترل تردد و بازرسی با استفاده از بروزترین تجهیزات کنترلی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اجرای طرح جامع پس از ارزیابی گزینه های متعدد از نظر حراستی، HSE و فنی در دو فاز برنامه ریزی شد که فاز اول شامل احداث زیرساخت های فیزیکی در بخش های ساختمانی و تاسیسات برقی و مکانیکی و فاز دوم شامل خرید و نصب سیستم های کنترل تردد الکترونیکی هوشمند بود.

مهندس نامور گفت: با تلاش های نیروهای حراست و دقت و عکس العمل های لازم تاکنون هیچ گونه مورد خاص امنیتی در پالایشگاه نداشته ایم و توانسته ایم بدون هیچ گونه تنش و با بهترین کیفیت و بهره گیری از حداکثر بازدهی تولید را به صورت مستمر حفظ کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی که تا پیش از این در راستای بهبود سامانه های امنیتی در پالایشگاه نفت بندرعباس اجرا شده بود افزود: در این مدت با شناسایی نقاط ضعف اقدامات مقتضی و مناسبی به ویژه به منظور ارتقاء سامانه های حفاظت الکترونیک در این شرکت اجرا شده بود که بروز رسانی دوربین ها با قابلیت دید در شب، افزایش تعداد دوربین ها و ارتقاء اتاق کنترل از جمله آن بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد:  به منظور افزایش ضریب نفوذناپذیری برنامه جامعی برای ارتقاء امنیت محیط پیرامونی پالایشگاه نفت بندرعباس نیز در دست اجرا است که مجوزها و هماهنگی های لازم در رابطه با آن با حراست شرکت ملی پالایش و پخش انجام شده است و تلاش می شود با پیگیری بخش های حراست و مهندسی، اجرای آن در ابتدای سال آینده آغاز شود. 

در ادامه این برنامه رئیس حراست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تشکر از مدیرعامل و کارکنان حراست پالایشگاه نفت بندرعباس در راه اندازی و دقت اجرای کار در طرح سامانه جامع کنترل تردد پالایشگاه بندرعباس گفت: با پیگیری های انجام شده، این سامانه مجهز به بروزترین فناوریهای حفاظتی و امنیتی است.

فراهانی افزود: صنعت پالایشگاهی در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور ما نیز صنعت نفت و پالایش به عنوان تامین کننده انرژی کشور جایگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل حفظ، حراست و صیانت از آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به تکلیف حراست در حفظ امنیت تصریح کرد: اجرای برنامه ها و فعالیت های حفاظتی و امنیتی با حفظ شئونات و کرامت و احترام کارکنان، صرفاً در راستای صیانت و حفاظت از مجموعه خود کارکنان است. 

سامانه جامع کنترل تردد و بازرسی شرکت پالایش نفت بندرعباس با هدف افزایش ضریب ایمنی از نظر امنیتی و ترافیکی، با حضور رئیس حراست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، مدیرکل توسعه سیستم های حفاظت الکترونیک سازمان حراست صنعت نفت، رئیس حراست کل استان هرمزگان و مدیرعامل و جمعی از روسای شرکت پالایش نفت بندرعباس افتتاح و به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه