English

آرش رضایی:

۸ شهر در استان هرمزگان دارای بافت ناکارآمد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده نیز تعداد 8 شهر از 45 شهر در این استان دارای بافت ناکارآمد است.

8 شهر در استان هرمزگان دارای بافت ناکارآمد است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آرش رضایی مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان که با حضور مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان برگزار شد، گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت: در حال حاضر استان هرمزگان دارای 13007 کیلومتر انواع راه ها است که از این تعداد 34 کیلومتر آزاد راه 671 کیلومتر بزرگراه 591 کیلومتر راه اصلی، 1774 کیلومتر راه فرعی و 9938 کیلومتر راه روستایی شامل 4967 کیلومتر راه آسفالته و 1293 کیلومتر راه شوسه و 3677 کیلومتر راه خاکی است.

رضایی با اشاره به این که در سال جاری تعداد 128 پروژه راهسازی و ابنیه بزرگ در سطح استان هرمزگان در برنامه اجرایی است، عنوان کرد: احداث بزرگراه شامل 10 پروژه به طول 133 کیلومتر،احداث راه اصلی شامل 9 پروژه به طول 195 کیلومتر، احداث راه فرعی شامل 9 پروژه به طول  130 کیلومتر، احداث 5 دستگاه پل بزرگ با طول کل 1265 متر و احداث راه روستایی شامل 95 پروژه به طول 823 کیلومتر از طرح ها و پروژه های سال 98 می باشد.

آرش رضایی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی هرمزگان در سال 98 هنوز هیچ سهمیه قیری بابت پروژه های راهسازی دریافت نکرده، گفت: از سال 1393 تاکنون 200،393 تن قیر به ارزش ریالی 260 میلیارد تومان به اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ابلاغ و در پروژه های راهسازی مصرف شد اما در سال جاری تاکنون هیچگونه قیری ابلاغ نشده و این مساله به کندی ساخت و سازها انجامیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده نیز تعداد 8 شهر از 45 شهر استان هرمزگان در مساحتی بالغ بر 4246 هکتار و جمعیتی معادل 365608 نفر دارای بافت ناکارآمد است.

وی ادامه داد: این محدوده های ناکارآمد شامل156هکتار بافت ارزشمند تاریخی، 1700 هکتار سکونتگاه غیررسمی و 2390 هکتار بافت فرسوده میانی است که این تعداد 41 محله را در بر می گیرد.

رضایی اذعان داشت: برنامه بازآفرینی این محدوده ها با نگاه محله محوری در حوزه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، نوسازی مسکن و فعالیت های اجتماعی- فرهنگی در حال پیگیری است.

گفتنی است در این جلسه مدیران ادارات کل بنادر و دریانوردی، راه آهن، راهداری وحمل ونقل جاده ای، هواشناسی، آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک، فرودگاه بین المللی بندرعباس، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید علوی و مدیرامورشعب بانک مسکن استان که به همراه معاون توسعه منابع و مسئول ارزیابی عملکرد دستگاه خود درجلسه حضورداشتند به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه