English

جعفرکاویانی دلشاد

برداشت چغندر قند از مزارع شهرستان فامنین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از آغاز برداشت چغندرقند در مزارع شهرستان فامنین خبر داد.

برداشت چغندر قند از مزارع شهرستان فامنین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، جعفرکاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین  با اشاره به آغاز برداشت چغندر در مزارع فامنین ابراز کرد: در سال جاری سطح زیر کشت چغندر در اراضی شهرستان فامنین  450 هکتار بوده است که 70 هکتار از این سطح مربوط به مزرعه کارخانه قند و 3 هکتار مربوط به کشت چغندرقند نشائی از نوع ریشه لخت بوده است.

کاویانی افزود: با توجه به مشکل کم آبی در شهرستان فامنین توسعه کشت های نشائی از اولویت های جهاد کشاورزی است و براین اساس کشت چغندرقند با این روش در سه سال گذشته به صورت جدی در شهرستان فامنین اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فامنین با میانگین بلندمدت بارش 259 میلیمتر از شهرستان هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد، گفت:  به همین دلیل همچنان هدف ما کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر و افزایش بهره وری آب در این محصول با استفاده از توسعه روش های نوین کشت، نظیر کشت نشائی و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای را خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در سال جاری متوسط عملکرد چغندرقند 45 تن در هکتار پیش بینی می شود، مطرح کرد:  قیمت خرید هرتن محصول با عیار 16 طبق قیمت اعلام شده 000/350/4 ریال ریال است که 615000 ریال از آن مربوط به کمک هزینه برداشت و هزینه حمل است.

کاویانی عنوان کرد: لازم به ذکر است که تولید محصول چغندرقند در سال 97 حدود 27000تن با متوسط عیار 7/16 بود که شاهد کاهش عیار نسبت به سال های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی در سال 97 بودیم، با این وجود این عیار بالاترین عیار قند نسبت به سایرین شهرستان های استان همدان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه