English

بیش از ۸۰ هزار نفر در موکب های کردستان پذیرایی شدند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان از پذیرایی واطعام بیش از 80 هزار نفر از زائران اربعین حسینی(ع) در موکب های موقوفات اهل سنت استان کردستان خبر داد.

بیش از 80 هزار نفر در موکب های کردستان پذیرایی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه ها در سنندج اظهار داشت:  تاکنون از سوی مردم خیر و نیک اندیش استان بیش از 400 میلیون ریال کمک غیرنقدی به موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت اهدا شده که 150 میلیون ریال این کمک‌ها متعلق به حساب شخصی استاندار کردستان بوده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان تصریح کرد: با گذشت 10روز از آغاز به کار سه موکب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا(ع) در بیجار اطعام و پذیرایی از زائران اربعین حسینی از مرز 80 هزار نفر گذشت.

وی افزود: در موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت روزانه چهار تا پنج هزار نفر اطعام می‌شوند و با توجه به قرار گرفتن این موکب در محل تردد زائران شمال غربی کشور به سمت کربلا درچند روز گذشته، زائران استقبال بی‌سابقه ای از این موکب داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: همچنین با همکاری هلال احمر و سپاه بیت المقدس کردستان،چندین چادر و یک اردوگاه مجهز جهت اسکان موقت زوار در شهر سنندج در نظر گرفته شد که تا امروز بیش از 2 هزار زائر در این اماکن اسکان یافته‌اند.

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: 40 نفر از کارکنان اوقاف،ماموستایان،هیات امناء و خدام اماکن متبرکه در این مواکب مشغول فعالیت  هستند و خدمت رسانی به زائران تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه