English

محسن ارزنلو مطرح کرد؛

شناسایی ۲۸ مورد تخلف در حوزه محصولات غذایی استان اردبیل

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی ۲۸ مورد تخلف در حوزه محصولات غذایی استان اردبیل خبر داد.

شناسایی ۲۸ مورد تخلف در حوزه محصولات غذایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محسن ارزنلو ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۲۸ مورد تخلف در حوزه محصولات غذایی استان اردبیل شناسایی و به تعزیرات حکومتی و دادگستری معرفی شده است که از جمله این موارد می‌توان به کشف شهد عسل و خامه تقلبی اشاره کرد.

وی اظهار کرد:۱۴۴پروانه صادرات مواد غذایی -عمدتا در قالب محصولات سیب زمینی و لبنیاتی- در استان اردبیل صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در سال ۹۷ بیش از ۹۰۰ بازدید از کارخانه‌های مواد غذایی انجام شده و نمونه‌برداری‌های لازم از محصولات آنها صورت گرفته و نیز ۲۷۵ مورد پروانه بهداشتی، مسؤولیت فنی و بهره‌برداری از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صادر شده است.

ارزنلو ادامه داد: کنترل‌ها و آزمایش‌های لازم بر محصولات در سطح عرضه با نمونه‌برداری از واحد تولید مواد غذایی انجام می‌شود و در صورت احراز تخلف، اقدامات قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته امنیت غذایی و ایمنی غذا بیش از پیش مدنظر قرار گرفته است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، زیرا نوع مواد غذایی و تغذیه مناسب تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به شعار سال در حوزه غذا، تأکید کرد: سازمان غذا و دارو همانند سال قبل برای امسال نیز شعار «اصلاح الگوی تغذیه» را برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه در نظر گرفته است.

ارزنلو عنوان کرد: بحث کاهش قند، نمک و چربی از محصولات غذایی در سر لوحه امور سازمان غذا و دارو قرار دارد که برای تحقق این موضوع نیاز است تا استانداردهای حوزه تولید مواد غذایی تغییر یابد.

وی گفت: سیاست این سازمان توسعه غذاهای سودمند از جمله پروبیوتیک‌ها است که باعث ارتقای سیستم دفاعی و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و انواع سرطان می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه