English

محمد مهدی گرزین مطرح کرد:

همدان پایلوت اجرای طرح ۱۱۸/ حذف تمام فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته در مخابرات استان، از اینکه همدان پایلوت اجرای طرح 118 است و حذف تمام فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات و اجرای طرح ftth در 100 روستای همدان، سخن گفت.

همدان پایلوت اجرای طرح 118/ حذف تمام فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد مهدی گرزین، مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به اینکه همدان پایلوت طرح 118 است و همینطور حذف فرایندهای کاغذی مخابرات، ابراز کرد: همدان به عنوان پایلوت اجرای پروژه 118 در کشور انتخاب شده است و اجرای این طرح به شیوه‌ای است که تغییرات شماره مشترکین در 118 به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد.

 

*همدان پایلوت اجرای طرح 118/ حذف تمام فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات

گرزین با اشاره به اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور در همدان با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و همکاران 118 اجرایی شده است گفت: در حال حاضر امکان طبقه‌بندی مشاغل در سامانه 118 فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه همدان با اشاره به اینکه یکم خردادماه 87 هزار تلفن و یکم مردادماه 93 هزار تلفن قطع شده‌اند خاطرنشان کرد: مشترکین در هر دوره 45 روز فرصت پرداخت بدهی تلفن خود را دارند.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر 71 هزار تلفن قطع شد و تلفن هیچ اداره‌ای قطع نشده است گفت: تلفن برخی از مجتمع‌های تجاری بدهکار نیز قطع شد.

گرزین با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه قرار شد قبض کاغذی چاپ نشود و از پنجم تا هشتم هر ماه پیامک ارسال شود که طبق این روند پیش رفته‌ایم افزود: در پیامک بدهکاران تاریخ پرداخت فوری عنوان می‌شود و از ساعت 8 تا 13 و 16 تا 21 با مشترکین بدهکار تماس گرفته و اطلاع از بدهی نیز داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخیراً تلفن مشترکین بدهکار قطع شد که بدهی آنها مربوط به ماه‌های تیر و مرداد بود گفت: طرح حذف قبوض کاغذی قطعاً تا یک سال مشکلاتی خواهد داشت که به دنبال رفع آنها هستیم.

مدیر مخابرات منطقه همدان در پاسخ به اینکه گاهی پیامک برای مالکین ارسال می‌شود و متاسفانه برخی از مستاجرها اطلاعی از مبلغ بدهی خود ندارند و ممکن است با قطعی مواجه شوند افزود: قابلیت ثبت سه شماره موبایل در سیستم وجود دارد که می‌توان شماره موبایل اول برای مالک و دوم برای مستاجر باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح با معضلاتی در تهران مواجه بودیم که هم زمان با قطع تلفن، ADSL مشترکین نیز قطع شده بود خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم و ADSL قطع نشود.

گرزین با اشاره به اظهارات خبرنگار شهرستان نهاوند مبنی بر سرقت کابل‌های تلفن و عدم آنتن‌دهی در برخی از مناطق این شهرستان‌ گفت: تقریبا  6 ماه بود که مردم روستای رزینی اجازه نصب سایت جدید را نمی‌دادند و به همین دلیل نمی‌توانستیم مشکل آنجا را حل کنیم اما اخیراً مجوز تغییر مکان اخذ شده تا کار را در جای دیگری اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه امسال زیرساخت سه یا چهار روستا با حداقل اعتبار زمینی می‌شود افزود: در حال حاضر هر متر کابل 50 هزار تومان است که اگر سرقت شود ضرر زیادی خواهیم داد و به همین دلیل به دنبال تغییر تکنولوژی هستیم.

 

*حذف فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات استان همدان 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه آغاز شده است، گفت: حذف قبض کاغذی پیش نیاز دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در استفاده از کاغذ در فرآیندها هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌شد، اظهار کرد: با حذف قبوض کاغذی از شرکت تمام فرآیندهای کاغذی حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ پرینتر از این شرکت جمع آوری شده است، یادآور شد: تمام مراکز امور مشترکین استان را جمع آوری خواهیم کرد البته در شهرستان ها یک مرکز متمرکز برای پاسخگویی به مشترکین تشکیل داده شده است که در قبال مسائل قضایی خدمات ارائه دهد.

گرزین با بیان اینکه امور مشترکین مخابرات برون سپاری شده است، تصریح کرد: برای اینکه دفاتر سطح استان توانمند شوند تمامی فعالیت ها را به دفاتر خدماتی واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان عنوان کرد: حذف قبوض کاغذی از یکم مهر امسال در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت اما در روستاها این طرح از ابتدای سال شروع شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه هدف مخابرات این است که خدمات خود را به صورت غرحضوری ارائه دهد، خاطرنشان کرد: اگر ۸۰ درصد مشتریان از سامانه استفاده کنند می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم.

 

*قطع تلفن بدهکاران

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اشاره به قطع ۷۱ هزار تلفن بدهکار در همدان، خاطرنشان کرد: برای مشترکین بدهکار پیامک ارسال شده بود البته قبول داریم به تعدادی از مشترکین پیامک قطعی ارسال نشده است چرا که ۵ تا ۱۰ درصد مشترکین برای ثبت موبایل اقدام نکرده‌اند.

گرزین با بیان اینکه قطعی‌ها مربوط به مشترکینی بوده است که بدهکاران دوره قبل بوده‌اند، تصریح کرد: در تمام دوره‌ها قطعی تلفن وجود داشته حتی زمانیکه قبض کاغذی توزیع می‌شد اما از زمانیکه قرار شد قبض صادر نشود در تمام هفته‌نامه‌ها و روزنامه‌ها اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه حذف قبوض کاغذی کاری است که تازه آغاز شده و معضلاتی هم دارد، عنوان کرد: ۹۵ هزار تلفن در دوره مرداد قطع شده بود اما قطعی‌های اخیر مربوط به مشتریانی بوده که در تیر و مرداد بدهکار بودند.

وی درباره سرقت کابل‌های مخابرات در برخی از شهرستان ها، یادآور شد: در استان همدان ۲۴۰ روستا کابل هوایی دارند که در معرض سرقت است بنابراین به دنبال تغییر تکنولوژی هستیم و در بیش از ۱۰۰ روستا برنامه داریم به فیبر نوری تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه ۸۰ هزار مشترک ADSL در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول و ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان همدان وجود دارد.

 

*اجرای طرح ftth  در 100 روستای همدان

مدیر مخابرات منطقه همدان خاطرنشان کرد: کابل 240 روستا سرقت می‌شود که امیدواریم در برنامه امسال بتوانیم در 100 روستا کابل را به فیبرنوری تبدیل کنیم.

وی در خصوص املاک مازاد مخابرات بیان کرد: مدتی پیش املاک مازاد مخابرات همدان به مزایده گذاشته شد که اطلاعات تمام آنها روی سایت مخابرات ایران آمد اما متقاضی نداشت.

وی در پاسخ به گلایه‌های خبرنگاران مبنی بر اینکه پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول به هیچ وجه حذف نمی‌شود و همواره ارسال و مبالغی کسر می‌شود افزود: دولت در ارسال پیامک‌های انبوه برخورد جدی خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه همدان بیان کرد: طبق مصوبه دولت اجازه ارسال پیامک‌های انبوه داده نمی‌شود و حتی ما نیز باید مجوز آن را از تهران اخذ کنیم که این در راستای رفع  مشکل ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته در مخابرات استان، از اینکه همدان پایلوت اجرای طرح 118 است و حذف فرایندهای کاغذی شرکت مخابرات و اجرای طرح ftth  در 100 روستای همدان، سخن گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه