English

یادداشت؛

قطار گردشگری اردبیل به اکو رسید

استان اردبیل از 2 سال گذشته تاکنون شاهد جهش قابل توجهی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است. این جهش با سیاست گذاری اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل و انتخاب گردشگری به عنوان محور اول توسعه استان آغاز گردید و هدف اصلی آن قرارگیری اردبیل در قله گردشگری کشور تا سال 1400 بوده است.

قطار گردشگری اردبیل به اکو رسید

مسعود لاهوت_ خبرگزاری موج اردبیل،استان اردبیل از 2 سال گذشته تاکنون شاهد جهش قابل توجهی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است. این جهش با سیاست گذاری اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل و انتخاب گردشگری به عنوان محور اول توسعه استان آغاز گردید و هدف اصلی آن قرارگیری اردبیل در قله گردشگری کشور تا سال 1400 بوده است.

در این بین اما پازل توسعه استان اردبیل با اقدامات اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان از جمله انجام کاوش های جدید در پهنه های مختلف تاریخی از شمال تا جنوب استان، ساماندهی مجموعه تاریخی کلخوران بعد از سال ها انتظار، ساماندهی روستای تاریخی کنزق و ساماندهی سایت باستانی شهریری که به مطالبه تمامی مردم استان تبدیل شده بود، تکمیل تر شد.

این فعالیت ها با همین کیفیت اما با شدت و قوت بیشتری در حوزه گردشگری نیز ادامه یافت. تعریف محور گردشگری جدید از شمال تا جنوب استان، خارج کردن گردشگری استان از حالت تک فصلی و توجه به معرفی جاذبه های زمستانی استان در سطح بین المللی تنها بخش کوچکی از اقدامات انجام یافته در حوزه گردشگری بود.

موضوع حل معضل اشتغال و توجه به تولیدات داخل استان و همچنین نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید نیز باعث گردید تا فعالیت های بی سابقه ای در حوزه صنایع دستی در استان آغاز شود که تمامی این ها به تنهایی از عهده یک شخص یا تیم بخصوصی خارج بوده و مرهون تلاش های شبانه روزی تک تک همکاران اداره کل میراث فرهنگی استان و راهنمایی های امام جمعه محترم و استاندار سخت کوش اردبیل بوده که کسب رتبه برتر میراث فرهنگی کشور در بین 31 استان، کسب رتبه نخست در جشنوراه شهید رجایی امسال و سایر افتخارات دیگر در سال گذشته گواه این ادعا است.

اما در روزهای گذشته خبر انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2023 در پایان اجلاس خجند در تاجیکستان این نکته را در ذهن ها متبادر کرد که اقدامات انجام یافته در حوزه گردشگری در سطح استان نه تنها در سطح منطقه ای و ملی بلکه بازخورد بین المللی داشته و اکنون استان اردبیل در حوزه گردشگری در سطح بین المللی حرف هایی برای گفتن دارد.

نکته ای که اکنون به عنوان مساله اساسی در این حوزه مطرح می گردد این است که زمان باقی مانده تا 2 هدف تعیین شده برای 1400 و 2023 بسیار اندک است و برخی از کارهای برجای مانده در حوزه زیرساخت و آموزش گردشگری باید با سرعت بیشتری انجام گیرد اما انجام این مهم مستلزم همراهی و همدلی بیشتر تمامی دستگاه های مرتبط در این حوزه است که تاکنون نیز همراه و همدل با محور اول توسعه استان بوده اند.

در روزهای گذشته اما برخی شیطنت ها و بداخلاقی ها که رنگ و بوی سیاسی نیز داشت فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان و مدیران این مجموعه را بیشتر از گذشته مصمم تر نمود تا در مقابل فشارها و درخواست های نا به جا مقاومت کرده و قطار توسعه استان را به مانند دو سال گذشته در مسیر درست هدایت و راهبری کنند.

اما فارغ از تمامی مسایل حاشیه ای و گاها سیاسی بسیاری از منتقدین عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در سال گذشته اکنون به این موضوع اذعان دارند که مجموعه میراث فرهنگی استان در بهترین و پویاترین مسیر خود در چند دهه گذشته قرار دارد و این نوید بخش روزهای خوش برای استان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه