English

بهرام آقاخانی:

ورزش همگانی در اردبیل نهادینه‌سازی می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با هدف مشارکت تمام اقشار جامعه در برنامه های ورزشی، ورزش همگانی در اردبیل نهادینه‌سازی می شود.

ورزش همگانی در اردبیل نهادینه‌سازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهرام آقاخانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال 96، تعداد ورزشکاران زن عضو تیم ملی استان جمعا 6 نفر بودند که در سال گذشته به 8 نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانوان اردبیلی در تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، تکواندو و مینی گلف حضور دارند، گفت: سال گذشته سهمیه پارالمپیک نیز به بسکتبال با ویلچر اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به تسهیل حضور بانوان در ورزش‌های قهرمانی گفت: به ویژه تاکید ما حمایت، آموزش و تعلیم و استعدادیابی هیئت‌های ورزشی است تا هیچ بانوی مستعدی از رقابت‌ها بازنماند

آقاخانی با تاکید به اینکه در کنار ورزش قهرمانی، فرهنگ سازی جهت ورزش همگانی مورد تاکید است، اظهار کرد: جمعیت ورزشکاران زن سازمان یافته  در سال گذشه به 20 هزار و 82 نفر افزایش یافت و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش این رقم باشیم.

وی به برگزاری 550 همایش پیاده‌روی، جشنواره و گلگشت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع اقدامات با هدف ترویج فرهنگ ورزش دوستی در بین خانواده‌ها به ویژه مادران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: نه تنها حضور بانوان در رقابت‌های ملی و جهانی رو به افزایش است بلکه مدال‌آوری بانوان نیز قابل توجه بوده و سال گذشته نقره جیانگ مای تایلند آسیایی به بانوان مینی گلف کار استان اهدا شد.

آقاخانی به کسب مدال در رویدادهای بین المللی و جهانی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش بر این بوده تا حمایت لازم از ورزشکاران صورت گیرد تا بتوانند بدون مشکل در رقابت‌ها حضور یابند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه