English

اصغر جهانگیر مطرح کرد؛

آموزش و اصلاح تربیت یک موضوع مهم است

رئیس سازمان زندان های کشور گفت: بحث آموزش و اصلاح تربیت یک موضوع بسیار مهم است و در حال حاضر دانش آموزان در حال تحصیل، در زندان های کشور قریب به دو هزار نفر هستند.

آموزش و اصلاح تربیت یک موضوع مهم است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور در حاشیه بازدید از زندان شهرستان میناب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش و اصلاح تربیت یک موضوع مهم است،  عنوان کرد: با حضور حجت اسلام و المسلمین رئیسی در راس دستگاه قضا اولین بحث دستور العمل جدید کاهش جمعیتی کیفری ابلاغ شده که موجب این دستور العمل 13 نوآوری دیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همه مجموعه قضایی یک سری الزامات جدید پیدا کرده است، باید زندان ها دادرس علل بدل حضور پیدا کند و کشیک سیار در زندان ها حضور داشته باشد برای افرادی که در روزهای تعطیل به نحوی به زندان میروند امکان تودیع وسیقه، معرفی کفیل و یا آزادی بلافاصله فراهم شود تا بی جهت در روز های تعطیل در زندان نباشند.

اصغر جهانگیر با اشاره به موضوع پرونده های بلاتکلیف و تعین تکلیف، مطرح کرد: بررسی پرونده های بلاتکلیف و تعین تکلیف زندانیانی بنا به دلایلی پرونده هایشان روند طولانی را طی کرده در دستور کار قرار گرفته است و رئیس دستگاه قضا با فوریت دستور پیگیری این موضوع را داده اند.

رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، گفت: دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در سال های اخیر اتفاق افتاده است، دستوراتی که در دوره جدید رئیس دستگاه قضا صورت گرفته و با پیگیری های که صورت میگیرد شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش و اصلاح تربیت یک موضوع بسیار مهم است تصریح کرد: در همه زندان های کشور بحث آموزش در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر قریب به 2 هزار نفر دانش آموز درحال تحصیل در زندان های کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دست بند و پا بند الکترونیکی در کشور گفت: اجرای پا بند الکترونیکی در برخی از شهرها و استان های کشور عملیاتی شده، منتها ایرادات قانونی اجرایی این کار داشته و آن هم محدودیت های قانونی پیش بینی کرده است که استقبال خوبی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برطرف کردن موانع و شروط قانونی که هست یکی موضوع بحث بودجه ای است که زندانی باید بگذارد است، عمدتا آن کسانی که مشمول این طرح میشوند به دلیل نداری و فقر مالی امکان استفاده از این امکانات را ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: لذا باید به سمت و سوی برویم که اگر کسی شرایط استفاده از این امکانات را داشت اما به دلیل فقر مالی نتوانسته خودش روزانه هزینه اجازه این مسائل را پرداخت کند در زندان نماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه