English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد:

یک هزار و ۲۰۰ متر فضای نمایشگاهی نهمین نمایشگاه کتاب کردستان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی نمایشگاه اظهار داشت: متاسفانه این فضا برای نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در حد یک هزار و 200 متر است.

یک هزار و 200 متر فضای نمایشگاهی نهمین نمایشگاه کتاب کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع  نمایشگاه کتاب اظهار داشت: با وجود تمام مسائل و مشکلات و شرایط اقتصادی کنونی در 2 سال اخیر، سه دوره نمایشگاه کتاب استانی در سنندج به دلیل استقبال پرشور مردم هم از لحاظ حضور و هم میزان خرید برپا شده است.

وی تصریح کرد: نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از 10 تا 15 مهر امسال برای عرضه 80 هزار و 837 عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه های سنندج با حضور ناشران داخلی و خارجی برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کمبود مکان و فضای برپایی نمایشگاه دلیلی برای برگزار نکردن آن نیست، افزود: یک هزار و 200 مترمربع فضای محل نمایشگاه بین‌المللی است که این فضا جوابگوی نیاز استان در حوزه کتاب نیست.

وی با اشاره به اینکه بخشی از یارانه خرید کتاب از محل اعتبارات استانی و قسمتی توسط وزارت ارشاد تامین می‌شود، اضافه کرد: امسال میزان یارانه خرید کتاب به اندازه فروش سال گذشته در نظر گرفته شده است و در صورت افزایش استقبال مردم هم این سهم بیشتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: سالار عثمان قائم مقاوم وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق به همراه هیئتی از مهمان‌های خارجی و معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هم از مهمان‌های داخلی نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان هستند.

قلعه‌شاخانی افزود: مصطفی ملکیان فیلسوف و روشنفکر ایرانی هم از مهمان‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است.

وی یادآور شد: 6 روز برگزاری نمایشگاه محوربندی شده و هر محور از جمله ادبیات، زبان‌شناسی کودک و نوجوان با نام یکی از مفاخر آن حوزه نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه