English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

تکمیل بانک اطلاعاتی طراحان وتولید کنندگان لباس کردی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تکمیل شدن بانک اطلاعاتی طراحان وتولید کنندگان حوزه مد و لباس کردی در طی برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد ولباس کردی خبر داد.

تکمیل بانک اطلاعاتی طراحان وتولید کنندگان لباس کردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال قلعه شاخانی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این نمایشگاه موجب می‌شود بانک اطلاعاتی کامل‌تری از طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کُردی ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: آشنا کردن نسل جوان با پوشش متنوع و اصیل مناطق کردنشین کشور از مهمترین ضرورت های برگزاری این جشنواره است.

 قلعه شاخانی ایجاد بستر تعامل و ارتباط بیشتر بین طراحان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این رویداد خواند و افزود: با برگزاری این رویداد امکان برقراری ارتباط بین زنجیره‌های تولید لباس کُردی بدون واسطه فراهم می شود و این یکی از نقاط قوت این برنامه به شمار می‌رود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حوزه مد و لباس کُردی پژوهش‌هایی انجام شده است ولی نیاز به کار جامع‌تر و کامل‌تر در این رابطه وجود دارد که این رویداد به تحقق این مهم کمک خواهد کرد.

قلعه‌شاخانی افزود: فراخوانی برای شرکت دراین جشنواره اعلام شد و  طرح‌های افرادی که دارای اصالت لباس کُردی و جذابیت و زیبایی ظاهری بودند،مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: هر اقدام و برنامه‌ای فرهنگی برای اینکه نتیجه‌بخش و جریان ساز و تاثیرگذار باشد باید استمرار یابد بنابراین برنامه‌ریزی شده سالانه شاهد برگزاری جشنواره مد و لباس کُردی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: خارج از جشنواره به طور مستمر هم، واحد زیرمجموعه بنیاد بین‌المللی مد و لباس ایرانی در استان در زمینه مد و لباس کُردی فعالیت‌ دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه